איילת שקד ומתן פלג
איילת שקד ומתן פלגצילום: קובי דוברז

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) השתתפה בכנס השנתי של תנועת "אם תרצו" וסיפרה על מאבקיה לשינוי מערכת המשפט הישראלית ולהפסקת המימון הזר שניתן לארגוני שמאל קיצוני.

בפתח דבריה אמרה שקד כי "שר המשפטים לשעבר דן מרידור, יחד עם יו"ר ועדת החוקה דאז, אוריאל לין, חוקקו את חוקי היסוד שהובילו למהפכה החוקתית. בנוסף, מרידור התפרק מסמכויות לטובת ביהמ"ש העליון. בסופו של דבר השופטים מפרשים את החוקים ויוצקים את תפיסת עולמם לפסקי הדין, לכן זהות השופטים זה הדבק החשוב ביותר.

"הבנתי בתחילת הקדנציה שכחלון ימנע שינויים מבניים בחוקי יסוד ושהדבר הכי חשוב זה זהות השופטים", סיפרה שקד. ''לכן שמתי לי למטרה מספר אחת למנות שופטים שמרנים ואני משקיעה בכל מינוי ומינוי. אני אחראית למינוי 300 מתוך 750 שופטים. זה שינוי עמוק. אשמח אם אוכל לכהן עוד קדנציה במשרד המשפטים. בשביל זה אנחנו צריכים הרבה מנדטים".

שקד סיפרה כי בשיחות עם שרים ממדינות אירופה היא מבקשת מהם לא לתרום לארגונים שפועלים נגד ישראל. ''לאחרונה פניתי לשר חוץ באחת המדינות הגדולות שתורמות ואמרתי להם לתרום לארגונים חשובים שבאמת דואגים לזכויות אדם כמו 'הצל לבו של ילד', ארגון שפועל למען חיי אדם ולא רודף אחרי חיילי צה"ל.

''צריך להפעיל לחץ כבד מאוד על המדינות התורמות להפסיק את המימון לארגונים שפועלים נגד ישראל ולהסיט את הכסף לארגונים הומניטריים באמת. זה בהחלט משהו אפשרי מבחינה דיפלומטית".

שרת המשפטים הדגישה כי מפלגת הבית היהודי היא המפלגה היחידה ''שמדברת נגד מדינה פלסטינית ובעד החלת ריבונות על שטחי סי. דווקא בתקופת טראמפ זו הזדמנות לפעול להחלת ריבונות במקומות כמו מעלה אדומים וגוש עציון בתור התחלה. הבית היהודי כמפלגה תמשיך לדחוף להחלת הריבונות. זה הפתרון הנכון", הבהירה.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אמר בכנס פתיחת העשור השני של התנועה כי "עלינו להמשיך ולהילחם על האמת ולחשוף את מבקשי רעתנו בארץ ומחוצה לה. אנו נמשיך להיאבק נגד כל דגל אש"ף, סילבוס שאינו ראוי וכל מי שפועל נגד מדינת ישראל. עלינו להמשיך לעשות הכל למען המשפחות השכולות ונכי צה"ל".