הצעירים הפולנים באושוויץ
הצעירים הפולנים באושוויץצילום מסך מדף הפייסבוק של הארגון

שלושה צעירים פולנים שביקרו במסגרת משלחת של בית ספר מקומי במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, העלו תמונה משותפת בה הם נראים מצדיעים במועל יד בכניסה למחנה ההשמדה.

התמונה צולמה סמוך למסילת הרכבת עליה הובלו מאות אלפי יהודים אל תוך המחנה, שם מצאו את מותם.

בעקבות פרסום התמונה באינסטגרם של אחד הצעירים, ולאחר שאחד מעובדי מוזיאון אושוויץ-בירקנאו דיווח על כך לרשויות החוק, פתחה משטרת אושוויצ'ים בחקירת המקרה.

התמונה הוסרה בינתיים מדף האינסטגרם של הצעירים הפולנים, אך ארגון הפועל נגד גזענות בחברה הפולנית שמר צילום מסך של התמונה והעביר אותה לרשויות החוק המקומיות.

"זו התנהגות מזעזעת, במיוחד במקום טרגי כזה. מקום בו אנשים נאסרו ונרצחו כתוצאה מאידאולוגיה פלילית של הנאציזם הגרמני. התנהגות כזו, למרות שלמרבה המזל היא נדירה במיוחד, כואבת במיוחד כאשר היא מגיעה מאנשים צעירים. היא גם מוכיחה לנו עד כמה חשוב לא רק לחנך ולגדל את הצעירים בצורה נכונה, אלא גם לגרום לאנשים להיות רגישים לטרגדיה של כל האנשים באושוויץ-בירקנאו" אמר דובר מוזיאון אושוויץ-בירקנאו, פאבל סוויצקי, לסוכנות הידיעות JTA.

לאחר העימות הפומבי בין ישראל ופולין סביב "חוק השואה" חל גידול משמעותי ברמת ביטויי השנאה, האנטישמיות והגזענות בחברה הפולנית כלפי ישראל ויהודים, שבאה לידי ביטוי בעיקר ברשתות החברתיות.