רגב ונתניהו
רגב ונתניהוצילום: Hadas Parush/Flash90

"ועידת ראש הממשלה לחדשנות" תתקיים בירושלים ובתל אביב בעוד כשבועיים ביוזמת משרד התרבות והספורט ובשיתוף מרכז פרס לשלום ולחדשנות.

לוועידה צפויות להגיע עשרות משלחות ממדינות העולם כמו ארה"ב, סין, איטליה, צרפת, אוסטרליה, בריטניה, קוריאה, מקסיקו, שוויץ, אוגנדה, סינגפור, איטליה, רוסיה, הונג קונג, פרו, גרמניה ועוד.

המשלחות ידונו בחדשנות הנדרשת לבניית עולם טוב יותר ובתרומתה של ישראל לפתרונות ופיתוחים עתידיים.

הוועידה תציג את ההמצאות הטכנולוגיות פורצות הדרך שיצאו מישראל, ואת תרומתה של החדשנות הישראלית להתמודדות עם אתגרי העתיד בתחום בריאות, מזון, חקלאות, סייבר וקיימות. במסגרת הוועידה יושק "מרכז החדשנות של ישראל" ויתקיימו דיונים מיוחדים ושולחנות עגולים בין הצוותים הבינלאומיים במטרה לייצר פתרונות לבעיות גדולות איתן מתמודדות מדינות רבות בעולם וכיצד הטכנולוגיה, המחקר והידע הישראלי יכולים לתרום לפיתוח פתרונות.

בוועידה הבינלאומית, אותה יארח ראש הממשלה לראשונה, לציון 70 שנות מורשת וחדשנות ישראלית, ישתתפו מאות יזמים ומנהלים בכירים מישראל, ביניהם: גיל שוויד, אמנון שעשוע, ד"ר איה סופר, עפרה שטראוס, מריוס נכט, קירה רדינסקי ועוד.

אירוע הפתיחה החגיגי יתקיים בירושלים בערב ה 24 לאוקטובר במהלכו יוענק לראשונה "פרס ראש הממשלה לחדשנות" ל-3 סטארטאפים ישראליים פורצי דרך המביאים תרומה משמעותית לאזרחי העולם.

במסגרת הוועידה יושק "מרכז החדשנות של ישראל" במרכז פרס לשלום ולחדשנות בתל אביב יפו. המרכז יציג לראשונה, תחת קורת גג אחת, את סיפורה הבלתי יאמן של ישראל כאומת החדשנות ויחשוף בתצוגות מרהיבות את חוד החנית של הפיתוחים הטכנולוגים הישראלים ששינו את העולם.

לאורך ארבע קומות יוצגו 100 האירועים שהפכו את ישראל לאומת סטארט אפ ניישן, מייצגים, דגמים ואבות טיפוס של ההמצאות הישראליות, ממציאים חשובים שיופיעו בהולוגרמות אינטראקטיביות ויספרו בגוף ראשון על הדרך הארוכה לפיצוח ההמצאות הישראליות פורצות הדרך , קומת סטארטפים עכשווית שמציגה את כל הפיתוחים הכי חדשים בתחום וכן קומת עתיד המדמה קפסולת זמן ובה יחשפו המבקרים לפיתוחים העתידיים של מדינת ישראל.