מטיילים בהולנד
מטיילים בהולנדצילום: קובי פינקלר

למטיילים מרחבי העולם יש העדפות שונות בנוגע למתקנים ושירותים הדרושים להם כדי להרגיש נוח בשהייה מחוץ לבית.

כאשר אתם רעבים ומתחשק לכם חטיף בשעת לילה מאוחרת, האם אתם פושטים על המיניבר או שאתם מתחברים לאינטרנט ומזמינים פיצה למקום? האם אתם מצפים שההסעה שלכם משדה התעופה תמתין לכם בשער היציאה, או שמקום חניה לרכב השכור שלכם הוא כל מה שאתם צריכים?

אלו הן שאלות חשובות, שכן השירותים השונים הם הדבר החשוב ביותר שמטיילים בוחנים בעת ביצוע ההזמנה, כפי שעלה במחקר שנערך לאחרונה על ידי Booking.com, שיותר משליש מהנוסעים מרחבי העולם (35%) רואים את השירותים כאלמנט החשוב ביותר בעת ביצוע ההזמנה, מעט לפני שיקולים אחרים כגון "תחבורה למקום האירוח" ו"חוות דעת של מטיילים אחרים".

אז מה הם השירותים שהנוסעים מחפשים? בעוד שתור הזהב של המיניבר אולי עבר, מחקרים מראים כי המטיילים של היום מחפשים דברים שימושיים כמו אינטרנט אלחוטי חינם, מיזוג אוויר וארוחת בוקר טובה.

מי הזמין שירות חדרים?

עם זאת, התוצאות משתנות לפי מדינה. שירות חדרים הוא השירות החשוב ביותר למטיילים ההודים, כשאחוז גבוה של 81% מהנוסעים הודיים ציינו זאת כשירות חשוב. לרוב הנוסעים באירופה שירות החדרים אינו חשוב מאוד, בעוד שבין צפון ודרום אמריקה יש הבדלים ברורים בנושא.

באופן דומה, בעוד שרוב הנוסעים מסכימים כי אינטרנט אלחוטי ומיזוג אוויר הם בראש סדר העדיפויות, ההעדפות המדויקות משתנות. חלק גדול מאוד של נוסעים יפנים (60%) מייחס יותר חשיבות למיזוג אוויר מאשר לאינטרנט אלחוטי (36%). לעומת זאת, רק 30% ממטיילים הדנים חושבים שמיזוג אוויר זה חשוב, בעוד כמעט מחצית מהם צריכים אינטרנט אלחוטי (49%).

זמן לקבל החלטה

עם כל כך הרבה אפשרויות לבחירה, נוסעים רבים מסתמכים על מקור חיצוני כדי להבטיח שהם מקבלים את ההחלטה הנכונה. מקור המידע הפופולרי ביותר עבור רוב הנוסעים לפני ביצוע ההזמנה הוא חוות דעת של מטיילים אחרים, כאשר כשליש מהנוסעים (33%) דיווחו שזה אחד משלושת הדברים החשובים ביותר שהם רוצים לדעת לפני שהם מבצעים הזמנה.

גם כאן יש לא מעט הבדלים בהעדפות הלאומיות: הרוסים, הקוריאנים והברזילאים מבלים את רוב הזמן בחיפוש וקריאת חוות דעת, כ-6 מתוך עשרה נוסעים ממדינות אלה מעדיפים להיוועץ לפחות במקור אחד של חוות דעת לפני ביצוע ההזמנה.

בקצה השני של הספקטרום אנו מוצאים את היפנים, המקסיקנים והשוודיים, כ-6 מתוך עשרה נוסעים ממדינות אלה אינם מייחסים חשיבות גדולה לשום סוג של חוות דעת, ומבססים את החלטתם על המידע לגבי המתקנים והשירותים ומידע רלוונטי אחר.

בסך הכל השתתפו בסקר 56,727 משיבים (יותר מ-2,000 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, צ'ילה, סין, קולומביה, גרמניה, ספרד, צרפת, הונג קונג, אינדונזיה, הודו, איטליה, יפן, דרום קוריאה, מקסיקו, מלזיה, הולנד, פורטוגל, רוסיה, סינגפור, תאילנד, טייוואן, בריטניה וארה"ב, ויותר מ-1000 מכל אחת מהמדינות הבאות: דנמרק, קרואטיה, שוודיה וניו זילנד). המשיבים השלימו סקר מקוון באוקטובר 2017.