מנהרה. ארכיון
מנהרה. ארכיוןצילום: דובר צה"ל

פרקליטות מחוז דרום הגישה בצהריים (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סלימאן קאדי, תושב עזה כבן 20.

קאדי מושם בעבירות נגד ביטחון המדינה של מתן שירות לארגון טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, הובלת נשק, התפרעות, חבלה בכוונה מחמירה המהווה מעשה טרור, ועוד.

על פי עובדות כתב האישום, קאדי עבר אימונים צבאיים מטעם ארגון חמא"ס ולאחר מכן עבד בהברחת סחורות במנהרת הברחה ממצריים לרצועת עזה, שאורכה 3.5 ק"מ ואשר נמצאת בבעלותו של מחבל החמאס.

במהלך שנת 2017, השתתף קאדי בהברחת מאות רבות של שקי תחמושת, מטעני חבלה ואופנועים, הכל לשימוש חמא"ס, כשהוא מודע לכך שאלו מועברים לארגון לצורך מלחמתם בישראל.

תפקידו של קאדי בהברחות היה להוריד סחורה מהצד המצרי לאחרים, אשר המתינו לסחורה בתוך המנהרה והעבירו אותה לצד העזתי, לידיהם של ארבעה מחבלי חמא"ס, הלבושים בלבוש אזרחי שהמתינו בפתח המנהרה. תמורת פעילותו זו קיבל קאדי 100 ש"ח לכל יום עבודה בהברחות.

כמו כן עולה מכתב האישום, כי החל מחודש מרץ השנה ועד מעצרו, השתתף קאדי בהפגנות שנערכו במסגרת צעדת השיבה, סמוך לגדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, מזרחית לרפיח. במהלך ההפגנות, יידה הנאשם בעודו רעול פנים, אבנים באמצעות רוגטקה לעבר חיילי צה"ל, במטרה לפגוע בהם ולגרום להם חבלה חמורה ויידה אבנים לעבר ג'יפים של חיילי צה"ל.

במאי השנה השתתף קאדי ביחד עם אחרים בפריצה לצד הפלסטינאי של מעבר הגבול כרם שלום. הפורצים גרמו למעבר נזק רב והשחיתו חלקים רבים ממנו. במהלך הפריצה, גנב קאדי בנזין ממשאבת הבנזין של מעבר כרם שלום.

בנוסף, בהפגנה שהתקיימה ביום העברת שגרירות ארה"ב לירושלים השתתף קאדי יחד עם אחרים במשיכת גדר התלתלית המגינה על גדר הגבול, במטרה להסתנן לישראל ולגרום נזק לגדר הגבול.

במהלך ימי השישי של הפגנות השיבה הצית קאדי, בעזרת בנזין שהיה רוכש בדרכו להפגנה, צמיגים אשר חולקו על-ידי החמאס, במטרה לפגוע ביכולת ראייתם של חיילי צה"ל.

לפני כשבועיים וחצי הגיע קאדי לפתח בגדר התלתלית של הגבול שבין ישראל לרצועת עזה, חצה את הגדר התלתלית והתקרב למרחק של עשרה מטרים מהגדר האלקטרונית, זאת בכוונה לחדור לשטח ישראל. חיילי צה"ל ששמרו על הגבול הבחינו בקאדי והורו לו להרים את ידיו ולהיכנס לשטח ישראל, שם הוא נעצר.