מנהרת הטרור שנוטרלה
מנהרת הטרור שנוטרלהצילום: דו"צ

יפעת בן שושן, תושבת המושב נתיב העשרה בעוטף עזה, לא מופתעת מגילוי מנהרת הטרור שהובילה מחאן יונס לישובי העוטף.

"אנחנו לא צריכים את התקשורת כדי לדעת מה קורה כאן מתחת לפני השטח וזה גם לא מעלה או מוריד לי את סף החרדה. לא קראנו בשום כותרת שהחמאס הצהיר שהוא יפסיק לחפור מנהרות התקפיות או אחרות אז לא הופתענו", אומרת בן שושן בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריה, בלוני התבערה לא פסקו אפילו ליום אחד, "יש לנו משפט ששגור בפינו - הטרור של אתמול הוא השגרה של היום. אז אולי הייתה הפוגה בדיווחים התקשורתיים אבל טרור הבלונים לא נפסק אפילו ליום אחד. גם היום נשרף אזור נחל שקמה שבאמת קרוב לנתיב העשרה. היו שם שני מוקדים. יש את המקומות הקבועים שאנחנו שגם היום תהיה שם שריפה כי זה מקומות שכל יום מגיע בלון ויש שריפה".

בן שושן אומרת כי צה"ל עושה עבודה נפלאה אבל לממשלה אין מדיניות ברורה, "צה"ל לא קובע מדיניות אלא מבצע את מה שמוטל עליו ומגן עלינו. בזכות החיילים אנחנו ישנים בשקט והם מתעמתים איתם ערב ערב במשך כל הלילה. אני חושבת שצה"ל הוא לא הפתרון, צריכה להיות מדיניות אחרת לחלוטין לגבי סוגיית עזה וישראל.

"ההתרעה שלנו נשחקה במידה מאוד מאוד גדולה והצד השני מבין את זה טוב מאוד ומנצל את זה לצערי הרב. לממשלה שלנו היום אין מדיניות ברורה ואני לא מתכוונת דווקא לפעולה או למבצע צבאי, בין שלום לבין מלחמה יש רווח מאוד מאוד גדול, וברווח הזה צריך לחפש את כל הפתרונות האפשריים והם קיימים, פשוט צריך לרצות לראות את הפתרונות האלה. זה קשה, צריך הרבה אומץ, הרבה סבלנות אבל צריך לרצות אותם".

היא מסתכלת גם על חצי הכוס המלאה, "אנחנו הישראלים יש לנו נטייה להסתכל רק על התוצאה אבל בוא רגע נראה, אני לא רואה את המיליון וחצי איש מתוך שני המיליון שגרים ברצועת עזה שבאים להפגנות על הגדר, אני רואה עשרות אלפים.

''אני מבינה מזה שקודם כל כוחו של החמאס ברחוב העזתי נחלש מיום ליום ושהתושבים שם מבינים שהם בתוך סיר לחץ והדרך היחידה שלהם לצאת לעולם היא לבוא ולעשות מהומות על הגבול עם ישראל, זה מה שאני מבינה".