הפגישה עם הרב דרוקמן
הפגישה עם הרב דרוקמןצילום: ללא קרדיט

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) ערך השבוע פגישה מיוחדת בין הרב חיים דרוקמן, מראשי הרבנים בציונות הדתית, לבין הפעיל הדרוזי אייל אסעד.

בתום הפגישה העלה יוגב את ההצעה לפיה אחד המקומות ברשימת הבית היהודי לכנסת הבאה ישוריין עבור מתמודד מהעדה הדרוזית.

יש לציין כי במפלגת הימין הדתית ישנם כשלושת אלפים מתפקדים מבני העדה הדרוזית. בוועידת הבית היהודי, שתיערך ביום ראשון הקרוב, צפויים חברי המרכז לאשר שורה של שינויים, בהם גם אפשרות לפיה היו"ר ישריין שני מתמודדים ברשימת המפלגה בעשירייה הראשונה ושיריון נוסף בעשירייה השנייה.

אל"מ במיל' אייל אסעד אמר בתום הפגישה עם הרב דרוקמן, "לא מוותרים על הברית החדשה ישנה בין שני העמים. אפעל לקירוב בין שני המגזרים. גורלנו שזור זה בזה. מצאתי בציונות הדתית בית רחב וחם".

יוגב מצידו הוסיף, "הבית היהודי זו מפלגה ציונית- דתית שיסודותיה הם האמונה בריבונו של עולם והנהגתו אותנו, בקשר לעם ישראל, לתורת ישראל, לארץ ישראל ולמדינת ישראל. רבים בקרב הדרוזים, גם בעבר, הצביעו לבית היהודי- מפד"ל בעברנו, דוקא משום כך שהעריכו את האמונה באל והמתחייב ממנה בנאמנות.

יוגב הדגיש "אנו חייבים גם לדרוזים את שותפותם איתנו בחיים ובמסירות נפש לביטחון המדינה ולביטחון הפנים, מסירות שאף גבתה מהעדה הדרוזית מחיר דמים כבד. חובתנו המוסרית לראות בהם שותפים נאמנים, לעזור ולסייע לצרכי העדה הדרוזית בכל הדרוש להם".