אדלשטיין בגוש עציון
אדלשטיין בגוש עציוןצילום: אלירן אהרון

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתייחס בראיון לגדעון אלון בעיתון "ישראל היום" לשלל סוגיות לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת.

"אינני חושב שיש בעיה לפתור את המחלקות על חוק הגיוס. בצדק אמר נתניהו לשותפות הקואלציוניות, תשבו ותפתרו את המשבר. זו לא דילמה שאי אפשר לפתור", אמר אדלשטיין.

"אין שום סיבה פוליטית או מהותית להקדים את הבחירות לכנסת ה-21. ברור שהשיקול שיקבע אם יוקדמו הבחירות יהיה פוליטי בלבד".

בהתייחסו להצעות להטיל גזר דין מוות על מחבלים בעקבות הפיגוע באזור התעשייה ברקן, אמר אדלשטיין כי "יש מספיק ביקורת עלינו בעולם והחלטה כזו תגביר את הביקורת". עם זאת, ציין כי "אם ראשי השב"כ ומערכת הביטחון יאמרו לי כי הוכח מעל לכל ספק סביר שעונש מוות ירתיע את המחבלים וימנע את הפיגוע הבא, אתמוך בעונש מוות".

יו"ר הכנסת מתח ביקורת על חברי הרשימה המשותפת שיצאו לפגישות עם ראשי האיחוד האירופי במסגרת מאבקם נגד חוק הלאום. לדבריו, הוא מקבל דיווחים משגרירי ישראל בחו"ל על כך שהח"כים הערבים מגיעים לשם עם דרכונים דיפלומטיים של ישראל, אינם מדווחים על בואם לשגרירויות ופועלים באמצעות השגרירות הפלשתינית. הוא ציין כי בית המשפט העליון שגה כשלא פסל את ההתמודדות של בל"ד בבחירות לכנסת.

בתשובה לשאלה בעניין החלטתו שלא להופיע בעצרת בתל אביב באזכרה לראש הממשלה יצחק רבין, אמר אדלשטיין כי "לאחר שקיבלתי את ההזמנה לעצרת נודע לי כי גורמים מסוימים מתכוונים לצבוע את העצרת בצבעים פוליטיים ומפלגתיים מובהקים. מפלגות שמאל מגדירות אותי ׳ימין קיצוני׳ וניסו בכל דרך למנוע את השתתפותי בעצרת. אינני מסתיר את דעותיי, אך אם הניסיון הוא לייצר עצרת משותפת לכולם, ללא שיוך פוליטי, ראוי שבשמאל ימצאו מקום גם לנציג מגוש הימין״.