כוכב העל המוסיקלי, קנייה ווסט, פגש את הנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן שלשום (רביעי) והסביר מדוע הוא תומך בנשיא – בניגוד לרוב השחורים בארה"ב, שמצביעים בדרך כלל לדמוקרטים.

ברקע הדברים, מתברר – המחסור של ווסט בדמות אב, כשהיה ילד.

כשהוא חובש את כובע המצחייה האדום המוכר של תומכי טראמפ, עם הסיסמה "להפוך אמריקה לגדולה שוב", דיבר ווסט על התפרקות המשפחה בארה"ב – תופעה שפגעה באופן קשה במיוחד בקהילה השחורה.

"אנשים מצפים שאם אתה שחור אתה אמור להיות דמוקרט", אמר ווסט. ואולם, הסביר, שיטת תשלומי הרווחה בארה"ב תורמת לפירוק משפחות ולהרחקת אבות מבניהם. זאת, משום שהיא מציעה לנשים במשקי בית "חד הוריים" "יותר כסף על כל ילד שיש [להן] בבית". והוסיף כי האבות, בינתיים, "מאבדים את מקומות עבודתם".

ווסט לא ציין זאת, אך חלק ניכר מקהל הצופים האמריקני מודע לכך ששיטה זו של תמריצים למשקי בית "חד הוריים" קודמה לאורך עשרות שנים ע"י המפלגה הדמוקרטית – והובילה לפירוק התא המשפחתי, במיוחד בשכבות החלשות.

האמן המחונן – שנחשב למוסיקאי הפופ ממין זכר המצליח ביותר בתקופתנו, ונוטה לדבר בצורה אסוציאטיבית – אמר שלא אהב את סיסמת הבחירות של הילארי קלינטון הדמוקרטית – "אני איתה".

"אבי ואמי נפרדו, אז לא היתה לי הרבה אנרגיה גברית בבית שלי", פירט בדרכו הייחודית. "הקמפיין שלה, 'אני איתה', לא גרם לי, כמי שלא היה עם אבא שלו כל הזמן, להרגיש כמו אבא שיכול לשחק בכדור עם הבן שלו".

הליברלים, אמר ווסט, רוצים לשלוט בשחורים באמצעות המילה "גזענות". הוא הסביר שיש מי שמנסים להפחיד אותו, כדי שלא יחבוש את הכובע האדום של טראמפ – אך הוא ממשיך לחבוש אותו כי הוא נותן לו תחושה של עוצמה – "כמו סופרמן".

"גרמת לי להרגיש כמו סופרמן", אמר ווסט. "אני אוהב את האיש הזה", הוסיף, וניגש אל טראמפ כדי להעניק לו חיבוק.

התגובות לדברי ווסט בשמאל היו כצפוי קשות. בפאנל של פרשנים שחורים ב-CNN השתמשו הדוברים במילה הפוגענית "ניגרו" (negro) כדי לתארו. בנוסף, הפריחו רמיזות ברורות לכך שווסט ידוע כמי שסובל מבעיות נפשיות.

הפרשן טאקר קרלסון אמר שבדרכו המיוחדת, ווסט ביטא אמת פוליטית עמוקה שאיש לא מעז להגיד. כאשר השמאל תוקף את "הפטריארכיה" או את "הגבריות הרעילה", הסביר, הוא למעשה תוקף את דמות האב ואת הגבריות עצמה. "כולם יודעים זאת", קבע. "מעטים מספיק אמיצים כדי לומר זאת בקול רם. ווסט עשה זאת, למעשה".

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.