ח"כ זנדברג
ח"כ זנדברגצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו''ר מפלגת מרצ ח''כ תמר זנדברג זועמת על כוונת הממשלה לאשר מחר (ראשון) הצעת החלטה לבניית 31 יחידות דיור במתחם רובע חזקיהו בחברון.

התוכנית תדרוש קיצוץ רוחבי בגובה של 22 מיליון שקלים במשרדי הממשלה.

''התגעגעתם לממשלת הימין הקיצוני? לא פחות מארבעה עשר משרדי ממשלת הפירומנים התאגדו כדי להעביר מחר 21 מליון שקל לתדלוק ההתנחלות הקיצונית וההרסנית בחברון", כתבה זנדברג בטוויטר. ''כל זאת על חשבון התרבות, החינוך, החקלאות והשוויון החברתי של כלל אזרחי ישראל. את ההתנחלות בחברון צריך לפנות, לא לנפח''.

יו''ר מרצ הוסיפה בציניות, ''זה באמת מרגש איך כל השרים עשו מגבית עבור ההתנחלות בחברון: שר החקלאות תרם מיליון וחצי, שר המדע מיליון, וכך גם שר הגנת הסביבה (!), השרה לשוויון חברתי ושרת התרבות. משרד התיירות עם שני מיליון וחינוך שלושה.

''כל הטוב הזה כדי להחליף בסיס צבאי בהתנחלות שתוכל להמשיך למרר את חיי כולנו'', הוסיפה ח''כ זנדברג.

כאמור, הממשלה תאשר מחר (ראשון) את התכנית לבניית 31 יחידות דיור במתחם רובע חזקיהו בחברון. התוכנית תדרוש קיצוץ רוחבי בגובה של 22 מיליון שקלים במשרדי הממשלה.

הדיון בסעיף יתקיים תחת הכותרת "איגום תקציבי לצורך ביצוע עבודות בבסיס צה"ל ל'פלוגת המתקנים' לטובת בניית מתחם רובע חזקיה בחברון''.

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אישר להכניס את הסעיף לסדר היום של הישיבה, נראה כי האישור קרוב מתמיד. בסביבתו של נתניהו אומרים כי "ראש הממשלה בעד אישור התוכנית ועל כן נתן אור ירוק להעלותה בממשלה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב ביום חמישי כי הוא מתכוון להעלות את הנושא בפני הממשלה. ''התכנית שאושרה לאחרונה במוסדות התכנון כוללת, בנוסף לבתים חדשים, גם גני ילדים ושטחי ציבור. ממשיכים לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, במעשים. לא בדיבורים".

בשנתיים האחרונות ניסו ראשי היישוב היהודי בחברון לקדם את הבנייה ברובע חזקיהו. השרים נפתלי בנט ואריה דרעי שסייעו לפרויקט העלו את הנושא בכמה ישיבות בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו.