אבואב בביתר
אבואב בביתרצילום: דוברות עיריית ביתר

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב סייר יחד עם צוותו בביתר עילית כאורחיו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, במסגרת ביקור שנועד ללמוד מקרוב את צרכי העיר ומאפייניה הייחודיים, כחלק מהשיח שמקיימים ראש העיר וראשי אגף החינוך עם בכירי משרד החינוך.

הסיור נפתח בישיבת עבודה נרחבת עם פורום המנהלים העירוני ובהשתתפות אנשי אגף החינוך של העירייה.

המשתתפים שמעו ממנהלי מוסדות החינוך על העשייה, האתגרים, הצרכים והרעיונות לקידום מערכת החינוך בעיר, וכן על שורת יוזמות ייחודיות שיזם אגף החינוך, ביניהם פורום המנהלים עצמו, המהווה פלטפורמה לקידום רעיונות ועשייה חינוכית.

במהלך הסיור במוסדות החינוך למד המנכ"ל על המאפיינים הייחודים של מערכת החינוך החרדית, האילוצים הנגזרים מצרכי העיר, כמו חלוקת מבנים חדשים לכמה מוסדות במקביל – על מנת לתת מענה ראוי לכל הילדים, והביע את התפעלותו מיופי העיר ומההשקעה במוסדות החינוך.

"ההשקעה בחינוך הילדים אצלנו היא בראש סדר העדיפויות'', אמר רובינשטיין. "החינוך בראש זוהי לא סיסמה אלא תכנית העבודה שלנו. לא סתם מערכת החינוך בביתר עילית הגיעה להישגים כאלו, והיד עוד נטויה בשנים הקרובות לעשייה חסרת תקדים בנושא, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד".

בנוסף, סיירה המשלחת במוסדות החינוך המיוחד ''פרח'' מבית 'אורחות חינוך'. רובינשטיין שיבח את מנכ"ל הרשת הרב שטיין "שמצליח לפתוח עוד ועוד מסגרות ייחודיות ולהקים מבנים מונגשים ומותאמים. נושא החינוך המיוחד קרוב לליבי במיוחד, ולכן אני שמח על שיתוף הפעולה עם אלו הפועלים לקידומם של הילדים המיוחדים".

במוסדות החינוך של ''פרח'' לומדים כ-15,000 תלמידים בכל רחבי הארץ. אבואב שוחח עם מנהלי התחומים בגנים והתעניין לפרטי פרטים על הטיפולים המיוחדים המוענקים לילדים המיוחדים.