הסלפי המשפחתי האחרון
הסלפי המשפחתי האחרוןצילום: באדיבות המשפחה

בבית החולים שיבא בתל השומר נפטר הלילה (ראשון) רונן עוז שנפצע באורח אנוש בשריפה שהוצתה במלון דירות בירושלים בחודש יולי האחרון.

עו"ד יעל תותחני, קרובת המשפחה, כתבה בפייסבוק: ''בן דודתי היקר, שנשרף חי ביום הולדתו על ידי מחבל ערבי בירושלים, החזיר נשמתו לבורא הלילה. ההלוויה של רונן עוז הי"ד היום בצהריים, בבית העלמין בפתח תקווה. בואו''.

בשריפה שפרצה במלונית נפגעו קשה ארבעת בני משפחת עוז, שהגיעו לירושלים עם שני ילדיהם כדי לחגוג יום הולדת 45 לאב רונן.

הם ישנו במלון הדירות - כשלפתע פרצה שריפה בשל הצתה. בני המשפחה ישנו בקומה הראשונה והצליחו להימלט ככל הנראה בזכות תושייתו של האב. רונן סבל מכווית ב-65 אחוזים מכלל שטח גופו, ובמשך שבועות ארוכים נלחם על חייו בבית החולים ''שיבא''. לפנות בוקר הוא הלך לעולמו.

ערבי תושב מזרח ירושלים שנעצר בחשד להצתת המלונית שיחזר את המעשה בפני חוקרי המשטרה. ערבייה תושבת שכם במקור שכיום מתגוררת עם בן זוגה היהודי ושני ילדיהם בירושלים, הייתה מעורבת בהצתת המלונית ונעצרה גם היא במסגרת חקירת הפרשה.

אם המשפחה, אילנית, שיחזרה בראיון ל''וואלה'' את שאירע באותן שעות קשות: "מיה נכנסה להתקלח. אני ורונן אמרנו שבינתיים נצא לשתות משהו. המשכנו לשוק, שתינו, צילמנו סלפי אחרון חזרנו לחדר והלכנו לישון. אז העיר אותנו רעש של פיצוצים. כאילו מישהו שפך משהו מלמעלה והכל התפוצץ".

בשלב זה, האש התחילה להתפשט בין חדרי המלון. "רונן קם, פתח את הדלת ואמר לי 'יש אש בחוץ'. הערתי את הילדים ועשן החל לצאת. אי אפשר היה לנשום. הילדים התחילו להיחנק. שפכתי עליהם מים והתזתי על הכול כדי שהאש לא תיכנס. שמנו על הילדים מצעים כדי שינשמו אוויר נקי. היה עשן מאוד סמיך. הילדים כבר התחילו להיחנק. מיה וינאי התחילו להקיא, לא הצליחו לנשום. רונן חיפש דברים במטבח כדי ללכת לכבות את האש".

"אני חושבת ששמעתי דלת שנפתחה, הבנתי שיש שם חלון כלשהו שאנשים החלו לצאת ממנו. רונן צעק 'תצילו אותנו', זה היה נראה כמו גיהינום".

רונן הצליח ליצור קשר עם כוחות הכיבוי שהגיעו למקום. "התחלתי לקדם את הילדים לדלת ואני זוכרת שהוא מסר אותם לכבאים", הוסיפה אילנית. "הם אמרו שהוא לא רצה לפנות את עצמו עד שאני לא אצא. נכנסתי בחזרה לחדר, כי לא היה לי אוויר. כשיצאתי ראיתי את הכבאי כמו מלאך בחוץ והוא הוציא אותי החוצה".

היא תיארה את המאמצים להוציא את רונן מהבניין, "הכבאים סיפרו שכשהם באו לחלץ אותו, היה כבל שנפל מהתקרה שחסם את הדרך. לקח להם זמן להוציא אותו משם. בינתיים העבירו אותנו דרך הגדר - ומשם לאמבולנס. דקה אחר כך גם הוא פונה. רק אז הוא הבין שהוא יכול לנוח".