כלבים, אילוסטרציה
כלבים, אילוסטרציהצילום: iStock

כאוהבי כלבים נלהבים אנו רוצים את הטוב ביותר עבור כלבנו. לכן, אנו מקפידים לקחת את כלבנו האהוב לווטרינר אחת לתקופה, דואגים לשחק אתו ולהפגישו עם כלבים אחרים ומברישים את הפרווה הסמיכה שלו באהבה.

אך כשהעניין נוגע לאוכל, ישנם בעלי כלבים שנוהגים להקל ראש. הם בוחרים את מזון הכלבים הבסיסי והזול ביותר ונותנים לכלב שאריות מהצלחת. פעולות אלה עלולות לפגוע בבריאותו של הכלב ולהוביל לביקורים תכופים אצל הווטרינר. על מנת למנוע זאת, חשוב לבחור את האוכל נכונה.

5 טיפים לבחירת אוכל לכלבים

רגע לפני שאתם מזמינים את שק המזון הבא שלכם דרך האינטרנט, אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים אוכל לכלב:

  • להקפיד על מינון נכון – חשוב להיוועץ עם וטרינר לגבי המינון הנכון עבור הכלב שלכם, בהתאם לגזע ולגודל. הגזעים מתחלקים בדרך כלל בהתאם למשקל: כלבים מגזעים קטנים שוקלים עד 10 ק"ג, כלבים מגזעים בינוניים בין 10-25 ק"ג, וגזעים גדולים מעל 256 ק"ג. כאשר בוחנים מזון באתר האינטרנט של חנות חיות, ניתן לבחון את הפירוט של כל מוצר ולבדוק אם הוא מתאים לגודל הכלב שלכם.
  • מזון לפי גיל - כלבים בגילאים שונים זקוקים למינונים שונים, בין אם מדובר בגור או בכלב בוגר.
  • הקפדה על מזון מאוזן – כשם שאנו זקוקים לתזונה מאוזנת הכוללת ירקות, פחמימות וחלבונים, כך גם הכלבים זקוקים לרכיבים כמו חלבונים, שומנים, מינרלים וויטמינים והכול במינונים הנכונים.
  • שימו לב לרגישויות – האם הכלב שלכם סובל מקיבה רגישה? האם הוא מקיא לעתים תכופות? אם כן, ייתכן שיש צורך להחליף את אריזת המזון.
  • בדקו את החברה שמוכרת את המזון – מומלץ לבחור בחברה אמינה וממותגת שיש לה ניסיון רב בשוק. התייעצו עם חברים לגבי חברת מזון מוכרת והפנו שאלות לפורום העוסק בגידול כלבים.

עצם לכלב?

בסרטים מצוירים ובפרסומות אנו רואים כלבים מאושרים המחזיקים עצם גדולה ועסיסית, אבל האם העצמות בריאות באמת לכלבים? ובכן, הגיע הזמן לשבור את המיתוס בעניין. עצמות דגים אסורות על כל חיות הבית (גם חתולים). הן חדות ועלולות לקרוע את האיברים הפנימיים של החיה או להוביל לחנק. בדומה לכך, גם עצמות עוף מסוכנות עבור הכלבים.

הן שבירות, עלולות להיקרע, מובילות לחסימת המעיים ובמקרים קיצוניים אף למוות. סוג העצמות היחיד שאפשר לתת לכלב שלכם הוא עצמות בקר. לעצמות אלה אין ערך תזונתי רב, הן אינן משביעות את הכלב ומשמשות בעיקר למשחק. כמו כן, חשוב לתת את העצמות רק לכלבים בעלי מבנה גוף גדול, ואם הכלב מפרק את העצם, יש לקחת אותה ממנו.

כלב אסור

קיימים עוד כמה מזונות מסוכנים לכלבים שאנו נוהגים לתת להם בהיסח הדעת, במקום להקפיד ולשים בצלחתם אוכל לכלבים. מבין המזונות האלה אפשר להזכיר אבוקדו, קפאין, חלב ומוצריו, משקאות אלכוהול, שוקולד, מלח או מוצרי מאפה.