תאיר ראדה ז"ל
תאיר ראדה ז"לצילום: פלאש 90

למשרדי ימ"ר צפון בנצרת־עילית הגיעה אישה שביקשה להעיד עדות דרמטית בפרשת רצח תאיר ראדה ז"ל, כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות".

על פי עדות זו הצעירה המכונה בתקשורת א"ק הודתה גם בפניה על כך שהיא זו שרצחה את תאיר בבית ספרה בקצרין.

עדות זו היא העדות השלישית לפיה א"ק הודתה במעשה המיוחס כידוע לרומן זדורוב ובגינו נגזר עליו מאסר עולם. נזכיר כי הפעם הראשונה בה נחשף החשד שמא א"ק היא הרוצחת הייתה עם שידורה של הסדרה 'צל של אמת' ובה הובאה בהרחבה עדותו של חברה של א"ק שסיפר כיצד התוודתה א"ק בפניו על המעשה שעשתה ואף הראתה לו פריטים הקשורים לרצח.

עדות זו ועדות נוספת הובילה את המשטרה לזמן את א"ק לחקירה שלא באזהרה ובה נשאלה אם אכן הודתה במעשה, וזו אמרה שיתכן והייתה רוצה לעשות את המעשה אך לא זכור לה שהודתה בו. בעדותה זו התייחסה לנטייה רצחנית הקיימת במי שמוגדר בפיה "זאבה", כינוי החל גם עליה בשל הפרעה נפשית.

העדות החדשה שהגיעה ביממה האחרונה למשטרה מצטרפת לעדותה של הפסיכיאטרית שטיפלה בצעירה שאושפזה יחד עם א"ק. על פי עדות זו א"ק סיפרה לה על הרצח.

העיתון מצטט מדבריה של הפסיכולוגית שנאמרו בשנת 2017: "קיבלתי דיווח מהאחות האחראית כי אותה חברה אמרה לע' שהיא רצחה את תאיר או יודעת מי רצח את תאיר, אני לא זוכרת במדויק מה אותה חברה מסרה, אך למיטב זיכרוני דובר על רצח תאיר ראדה, אך לא זוכרת בדיוק מה נאמר... במהלך הביקור ניסתה (א"ק) לפגוע בעצמה ואז היא נלקחה/הופנתה למיון לקבלת טיפול, ולדעתי היא חתכה את עצמה, אבל אני לא זוכרת להגיד לך. אנחנו דנו בעניין של המידע של ע' והחלטנו לא לתת לזה חשיבות כי לא כל כך האמנו".

פרקליטו של רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי, מציין כי בכוונתו להגיש בחודשים הקרובים ערעור לבית המשפט העליון על גזר דינו של מרשו, ובערעור זה יציג עדויות רבות המנקות את מרשו מאשם.

"משנחקרה לראשונה עדה חשובה בתיק, בעקבות פנייתי לפרקליטות ובעקבות ראיה חדשה חשובה מאוד שהעברתי לפרקליטות, אני מצד אחד חש סיפוק שהנה, אולי הפרקליטות תתעשת ותאלץ את המשטרה לבצע חקירת אמת, ואולם מצד שני עודני חדור פחד וחשש שמא גם הפעם הפרקליטות לא תתעלה מעל שיקולי האגו של קברניטיה. אני מצידי לא אשקוט ולא אנוח עד שחפותו המלאה של רומן, שהיא כה ברורה לי מהראיות החדשות, תוכח, ושהעוול האדיר שנגרם לו יתוקן", אמר עו"ד הלוי.

בפרקליטות המדינה התייחסו הבוקר לפרסום והבהירו כי פרשת א"ק "נחקרה ביסודיות בשעתו, ולא נמצא בה ממש".

"מבלי להתייחס לגופן של חקירות שבוצעו, נציין כי כל דיווח בהקשר זה נבדק, לרבות דיווחים על התוודויות של א.ק כמו גם של אחרים, וכי אמיתות הגירסה לגבי מעורבותה ברצח נשללה. יחד עם זאת נקבע גם שאין אפשרות לשלול כי א"ק סיפרה לגורמים שונים כי היא הרוצחת, וזאת נוכח מחלת נפש ממנה סבלה. לא נמצא - גם כיום - כל ממצא חדש שמלמד על אמיתות הדברים", טוענים בפרקליטות.

בפרקליטות מדגישים עוד, "במהלך השנים היו מס' גורמים הסובלים ממחלת נפש ש'התוודו' על הרצח, אחד מהם אפילו הגיע בשעתו לבית משפחת ראדה. רשויות האכיפה תמשכנה לפעול לבדיקת כל דיווח או טענה שיעלו בהקשר זה, כפי שעשתה עד היום".