איזנקוט אשם? דוד ביטן
איזנקוט אשם? דוד ביטןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), תקף היום (שני) בחריפות את הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ואף טען כי "הוא אחראי לכך שאנחנו מאבדים את ההרתעה בעזה",

בראיון לגלי צה"ל הסביר ביטן, "הצבא זה הגורם המקצועי, ראש הממשלה מנסה ליצור הסדרה אבל הוא לא מצליח ולכן צריך לפעול בדרכים אחרות".

דבריו של ביטן עוררו זעם באופוזיציה, אשר יצאה להגנת הדרג הצבאי והאשימה במצב את מנהיגותו של נתניהו.

ח"כ עפר שלח, חבר ועדת חוץ וביטחון ויו"ר סיעת יש עתיד, טען כי ראש הממשלה הוא ששלח את ח"כ ביטן להשתלח ברמטכ"ל על אובדן ההרתעה בעזה, "אין חוצפה גדולה מזו. מי שקובע יעדים ומורה לצבא מה לעשות הוא הדרג המדיני, ודרג מדיני פחדן ונעדר רעיונות לא יכול להתחבא מאחורי אנשי הצבא. זה ברור מראשית ימי המדינה, אבל לא אצל ביבי, שאין גוף ואדם שלא ישמיץ כדי לברוח מאחריות".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ מאיר כהן גינה אף הוא את דבריו של ביטן וטען, "זו הייתה רק שאלה של זמן עד שראש הממשלה יחדד את חרצובות לשונו המסיתה כלפי הרמטכ"ל ויאשים אותו באובדן ההרתעה מול חמאס".

לדבריו, "עכשיו כולם יודעים מי מדליף את עמדות הרמטכ"ל מדיוני הקבינט. מי שאחראי על אובדן ההרתעה הוא ראש הממשלה, מר ביטחון. תחת שלטונו, חיים תושבי דרום הארץ במצוקה ובפחד מתמיד. בחוסר תפקודו, מינה נתניהו את הנייה למושל דרום הארץ. צה"ל חזק ויודע להגן על אזרחי ישראל, הוא רק ממתין לפקודות ממי שאמור לתת אותן".