דיון בועדת הפנים בנושא הסדרת ההתיישבות ביו"ש

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות חה"כ יואב קיש, קיימה הבוקר (שני) דיון מעקב בנושא: "יישום החלטת הקבינט בעניין הסדרת מעמדם של מבנים ושכונות ביהודה ושומרון". בדיון השתתפו ראש צוות להסדרת מאחזים, פנחס ולרשטיין, וראש המנהל האזרחי, תא"ל בן חור אחוות.

בסיום הדיון קיבלה הוועדה, בהמלצת היו"ר קיש, החלטה לפיה, "הועדה מצפה מהממשלה לממש באופן אינטנסיבי את החלטתה להסדרת ההתיישבות הצעירה, ולשלב בכל פעימות התכנון, וכבר ברשימת התכנון של פעימת הבניה הקרובה ישובים צעירים המיועדים להסדרה".

"עקב התמשכות הליכי ההסדרה, הועדה קוראת לממשלה להבהיר חד-משמעית לגורמי האכיפה, שאתרי ההתיישבות הצעירה המיועדים להסדרה נמצאים בתחתית סדר העדיפויות לאכיפה של בניה בלתי מוסדרת", נאמר עוד בהחלטה.

בנוסף נאמר בהכלטה, "הועדה פונה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתור בתוך זמן קצר את בעייתם של אלפי מבנים בהתיישבות שנגרעו מהקו הכחול. הועדה מבקשת מהיועץ לעדכן אותה בנושא זה בתוך חודש ימים".

יו"ר הועדה, חה"כ יואב קיש סיכם ואמר כי הוא שמח ומברך על פעולותיה של ממשלת ישראל בראשות נתניהו לקראת הסדרה של ההתיישבות הצעירה, "אך הדברים מתקדמים לאט מדי ויש ליישם את החלטת הקבינט ולהסיר כל מכשול בדרך לשם".

מ''מ מנכ''ל מועצת יש''ע יגאל דילמוני אמר בדיון, "מאחורי כל הדיונים האלה יושבים אלפי משפחות ובתים שנוצרות להם בעיות אישיות קשות מזה שהן לא יכולות להרחיב את הבית או למכור את הבית".

לדבריו, "צריך לזרז את התהליכים האלה, מכיוון שדווקא אי הסדרה תגרום לעבריינות גדולה יותר. ניתן להסדיר מיידית אלפי מבנים ולמנוע סבל של תושבים".

ראש המועצה אזורית גוש עציון, שלמה נאמן אמר בדיון, "אנחנו מברכים את יו"ר הועדה, ח"כ יואב קיש, על קיום דיון נוסף שמקדם את הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ובשומרון. התיישבות זו קמה בהעדר אישורי בנייה מסודרים בתוך יישובים קיימים ובפועל מהווה מעשה ציוני וחלוצי של משפחות צעירות שקיבלו על עצמם להתיישב בחבל ארץ זה"

חברי הכנסת מהשמאל והרשימה הערבית זועמים