כחלון: לא נאפשר לחוקים הזויים לעבור

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון פתח היום (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות לחוק הגיוס, והודיע כי מפלגתו תתמוך רק במתווה הנוכחי שמוסכם על מערכת הביטחון.

"אחד הנושאים המרכזיים במושב הקרוב יהיה חוק הגיוס. מפלגת כולנו תתמוך בחוק גיוס אך ורק במתווה שמקובל על צה"ל ומערכת הביטחון", ציין כחלון.

לדבריו, "חוק הגיוס הוא לא מתווה לפוליטיקאים, הוא לא מתווה לפתרון בעיות פוליטיות, לא מתווה לפתרון בעיות קואליציוניות. מי שמגייס חיילים זה צה"ל. לא רבנים ולא פוליטיקאים. לכן, אם יגיע מתווה שלא מקובל על הצבא, לא נתמוך בו".

כחלון יצא להגנת הרמטכ"ל בעקבות המתקפה נגדו מצד ח"כ דוד ביטן, "היום, לצערי, חזר השיח נגד הצבא והרמטכ"ל ומאשימים אותם בהאשמות מנותקות מהמציאות. גם כחבר קבינט מדיני בטחוני, אני אומר לכם: תוציאו את הצבא מהפוליטיקה. זה רק מזיק. הצבא מצוין והרמטכ"ל מצוין. המטה הכללי לא זקוק לקולות של פוליטיקאים שמנסים לגייס קולות בפריימריז על חשבון הצבא".

בהמשך הבהיר כחלון שלא יאפשר חקיקה שתחליש את בג"ץ, "אני שומע כל כל מיני חוקים הזויים שרוצים לעלות במושב בקרוב. שלוש וחצי שנים אנחנו בולמים חוקים הזויים שמגיעים מגופים קיצוניים. לא נתן לזה לעבור. אני מציע לכל הקיצוניים שמתכוונים להרוס את החברה בישראל, להרוס את הדמוקרטיה, להרוס את המרקם החברתי שלנו פה - חפשו מקום אחר. מפלגת כולנו לא תתמוך בחוקים שלכם. מה שיגיע בהסכמה - נתמוך. מה שלא יגיע בהסכמה - לא נתמוך".