אליזבת' ווארן
אליזבת' ווארןרויטרס

במשך תקופה ארוכה נוהג נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ללעוג לסנאטורית הדמוקרטית אליזבת' ווארן, משום שזו טוענת שבעורקיה זורם, בין היתר, דם אינדיאני.

הוא אף הדביק לווארן – שעשויה לרוץ לנשיאות ב-2020 – את הכינוי "פוקהונטס", כשמה של אינדיאנית מפורסמת מהמאה ה-17. הוא גם אמר שאם ווארן תרוץ מולו, הוא יתחייב לתרום מיליון דולר למפעל הצדקה שווארן תבחר, אם תבצע בדיקת DNA שתוכיח את טענתה.

ווארן עשתה בדיוק את מה שטראמפ הציע, ותוצאות הבדיקה, כפי שפורסמו ב"בוסטון גלוב", מראות שהיא צדקה, לכאורה: פרופסור קרלוס בוסטמנטה מאוניברסיטת סטנפורד קבע כי באילן המשפחתי שלה יש ככל הנראה אדם אינדיאני, המרוחק ממנה 6 עד 10 דורות. כלומר – ייתכן ש-1/32 מהרקע שלה הוא אינדיאני, וייתכן גם שמדובר רק ב-1/1,024.

הרפובליקנים נוהגים ללעוג לווארן מזה שנים, ומאשימים כי היא השתמשה בטענה לרקע אינדיאני כדי לזכות בקידום באוניברסיטת הארווארד, כבת למיעוט כביכול. בקרב הרפובליקנים יש גם היום מי שטוען שתוצאות הבדיקה מצביעות רק על שיעור מזערי של דם אינדיאני בעורקיה של ווארן, וכי שיעור שכזה לא מצדיק מעמד של בת מיעוט.

טראמפ נשאל לגבי הבדיקה והגיב במילים: "למי אכפת?". הוא הביע תקווה שהיא תתמודד מולו ב-2020 והסביר שלדעתו יהיה קל להביס אותה.