אבי גבאי
אבי גבאיצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תקף הבוקר (שלישי) את מה שהוא מכנה ''הדתה'' במערכת החינוך.

בכנס במלון דן פנורמה בתל-אביב אמר גבאי "החופש להרגיש שווה זכויות במדינה – בין אם אתה יהודי או ערבי, חילוני או חרדי, הומו או לסבית, שמאלני או ימני.

''החופש לדעת שהדמוקרטיה פה תהיה חזקה גם בעתיד, החופש לשלוח את הילדים שלך לבית הספר ולא לחשוש שבת שירות לאומי תלמד אותם ש'ההורים החילונים שלהם פחות טובים ממה שצריך'. החופש להתחתן בלי לעבור דרך בלנית וטקסים שאתה לא מאמין בהם. אבל בשביל זה כמובן צריך לנצח בחירות.

''צריך שאנשים יחזרו להאמין שאנחנו צודקים אבל יותר מזה יחזרו לרצות לנצח. להתמקד בניצחון ולא ברטוריקה. לחזור למפלגות גדולות", אמר גבאי.

גבאי תקף את הממשלה בתחום הכלכלי, "זה לא דור חמוץ ולא מתלונן אבל זה דור שרואה את הסטטיסטיקות הכלכליות ולא מבין למה זה לא משפיע על החיים האישיים שלו. למה הוא לא חלק מהעניין שנקרא ההצלחה הכלכלית של מדינת ישראל. הצעירים והצעירות האלה לא מצליחים להתמודד עם יוקר המחיה, עם מחירי הדיור ועם המחיר הכלכלי הבלתי ייאמן של גידול ילדים. אני ממוקד בהם. בלדאוג להם.

''התכניות שלנו לדיור, יוקר מחיה, צמיחה של המשק והשכר בו נועדו לתת להם אוויר. לתת להם תקווה ולשחרר רבים מהם מהצורך לקבל סיוע מההורים", הוסיף יו"ר המחנה הציוני.