קו המהיר לירושלים
קו המהיר לירושליםצילום: אהרון קרון, פלאש 90

ד"ר ישראל טל סרנגה, מנהל אגף ההסברה והדוברות ברכבת ישראל, הגיב היום (שלישי) בראיון לאילה חסון לביקורת על התקלות בקו החדש לירושלים.

אחרי שלושה ימים רצופים של ביטול רכבות ונסיעות שלא מגיעות לסופן, אומר מנהל אגף הדוברות וההסברה של רכבת ישראל: "הקו בין ירושלים לנתב"ג הוא הקו החשמלי הראשון בישראל. אמש נתקעה הרכבת ובה 150 נוסעים במנהרה עקב תקלה בקטר החשמלי. הזנקנו קטר כונן שהגיע תוך זמן קצר לרכבת ומשך אותה בחזרה לנתב"ג".

אילה ציינה שהיא מכירה את הקווים החשמליים המהירים בטוקיו, ודובר הרכבת השיב: "אנחנו בדרך לשם. אנחנו לומדים את הקו החשמלי החדש ומתחקרים אותו. בסופו של דבר הקו הוא בהרצה ויישאר כך עוד מספר חודשים".

"על חשבון המדינה עושים כאן הרבה דברים בהרצה", ציינה חסון, "זה ז'אנר חדש בו אנשים עושים דברים במשך שנה וחצי על חשבוננו. בחיים אמיתיים אין דבר כזה".

סרנגה השיב: "האופציה השנייה הייתה להריץ את הקו חצי שנה-שנה ללא עליית נוסעים. העדפנו לאפשר עליית נוסעים מצומצמת. הציבור חייב להבין שכל שאנחנו עושים זה עבורו ובשבילו. הרכבת תהיה מדהימה, פשוט מדהימה. אנחנו ערוכים גם אם יהיו תקלות נוספות. חשוב לזכור שב-2012 התחלנו לבנות את הקו ותוך שש שנים הוא כבר עומד לתפארת מדינת ישראל".