קליטה טובה
קליטה טובהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

בוגדן יקימנקו בן ה-17 וחצי עלה לארץ לפני כשנתיים מאוקראינה. היום הוא תלמיד בכפר הנוער העולה 'הודיות' ובניגוד לתדמית המצוקה שמנסה התקשורת הישראלית לשוות לעלייה ארצה, הוא דווקא מרוצה ומתקשה לספר על קשיים כאלה ואחרים בחייו כעולה צעיר.

"לא היה כל כך קשה", הוא אומר כבר בפתח דבריו בראיון לרגל יום העלייה המצוין היום, יום ז' בחשוון, ברחבי הארץ. "הגעתי כשידעתי כמה מילים פשוטות. אחרי שבעה ימים התקבלתי לפנימייה 'הודיות' ושם התחלתי ללמוד עם הצוות שממש עזר לי".

ואולי רק ב'הודיות' הקליטה הייתה טובה וברחוב הישראלי הדברים היו מורכבים יותר? יקימנקו אינו מוצא הבדל בין השניים ומבהיר: "מקבלים אותי. למדתי עברית טוב ומקבלים טוב בארץ. אני בקשר טוב עם כולם".

כשאנחנו שואלים על הקשיים שאולי בכל זאת היו בקליטתו כעולה צעיר, מציין יקימנקו רק את תקופתו הראשונה בישראל, "בשנה הראשונה אחרי שהגעתי כשלא ידעתי עברית היו לי בעיות כשלא הבנתי מה מישהו שואל אותי, אבל עכשיו סבבה, הכול בסדר, אני יודע מה רוצים ממני".

בניגוד לתדמית התקשורתית יקימנקו גם לא שומע קריאות בנוסח 'רוסי' מצידם של ילידי הארץ. "לא אומרים לי. מקבלים אותי טוב".

וגם בין קבוצות העולים השוהים יחד ב'הודיות', מסתבר, היחסים טובים. גם אם נדמה היה שבאופן טבעי תתגבשנה קבוצות של עולים מרוסיה ועולים מאתיופיה, יקימנקו מספר על אווירה אחרת לחלוטין: "כל אחד מתייחס בכבוד. כולנו פה חברים. אין מי שמתייחס לא טוב", הוא אומר ומספר על חיי חברה משותפים מבלי לחוש בהבדל כלשהו בין הקבוצות.

בימים אלה שוקל יקימנקו את המשך צעדיו לקראת הגיוס לצה"ל והוא בוחן את האפשרות להתגייס לשירות קרבי, אם כי בשלב זה הדברים עדיין לא מוחלטים אצלו.