שמוליק, בנו של יעקב וינרוט סופד לו: אבא נדלק באמת כשלמד תורה

עורך הדין הבכיר יעקב וינרוט ז''ל שהלך לעולמו בגיל 72 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, מובא למנוחות.

בני משפחה וחברים התכנסו סמוך לביתו של וינרוט ברמת גן שם נשמעו ההספדים לזכרו. משם יצא מסע ההלוויה לבית העלמין בנתניה.

בין המשתתפים בהלוויה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת המשפטים איילת שקד, רבנים, בכירי מערכת המשפט ואישי ציבור רבים.

רבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו ספד לוינרוט ואמר, "כולם יודעים על וינרוט שבבית המשפט, ולא על איש החסד. שמו גדול מכל תואר, מתבלט בשמיים בעיקר בשל היותו אותו צדיק שנמצא בתווך בין הזקוקים לעצה טובה ותמיכה. מוחו ולבו נהר של חסד וחוכמה".

בנו של יעקב וינרוט, יחיאל, ספד לו ואמר, "אני מתקשה למצוא את המלים שיכולות להכיל את גודל המוות, את המשמעות. כשהכל התחיל אמרת כמה פעמים שאתה לא חושש מהמוות. חושש שהמחלה והעניין יטול ממך צלם אנוש. זכינו לראות מה זה אהבת תורה במצבים הקשים, רגישות לזולת במצבים הכי קשים".

ראש ישיבת פוניבז' בה למד ד"ר יעקב וינרוט בצעירותו, הרב דב פוברסקי, ספד לו, "יענקל'ה כמה אהבת את התורה".

"היה יחיד בדורו", ציין הרב פוברסקי, "הוא רצה אמת, רק אהב את האמת, לעשות משפט, לעשות חסד. צדיק באמונתו יחיה. לאן לקח אותו הקב"ה? לכיסא הכבוד. הוא למעלה שש ושמח, נקי וצדיק. יש צדיק גדול ויש נקי איזו גדלות. קשה מאוד עכשיו".

ראש הממשלה נתניהו ספד אף הוא לידידו ופרקליטו מזה שנים, "הבוקר קיבלנו את הבשורה המרה, יעקב ידיד נפשנו, חברנו מזה 20 שנה, מהמשפטנים הגדולים שקמו בעם ישראל, נפטר במהלך הלילה. שרה ואני המומים מצער ורבים בציבור הישראלי חשים שהלך מאתנו אדם גדול, משפטן שבמובנים מסוימים לא היה ולא יהיה כמותו", אמר נתניהו.