השר לוין בישיבה המיוחדת לזכרו של השר רחבעם זאביערוץ הכנסת

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נאם היום (שלישי) בפתח הישיבה המיוחדת לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד.

"גנדי נלחם את מלחמתה של הארץ ואהב אותה כל חייו. רוחו, רוח אהבת הארץ והרעות- עודנה איתנו ותהיה צרורה תמיד בנצח ישראל", אמר אדלשטיין.

אדלשטיין המשיך: "רחבעם זאבי היה איש שחותמו אמת, דעתו הייתה לו כמו מבצר. מרגע שגיבש אותה לא נסג ממנה, והתכונה הזו הותירה אותו פעמים רבים בדעת מיעוט ואף דעת יחיד. הוא נלחם את מלחמתה של הארץ בשדה הקרב ובשדה הפרלמנטרי".

"הייתה זו רוח הפלמ"ח שפיעמה בו, רוח הציונות שנשבה בו ולא עזבה לעולם. רוחו של גנדי, רוח אהבת הארץ רוח המסירות והרעות- עודנה איתנו. היא מורשתו וזכרונו שיהיו צרורים תמיד בנצח ישראל", סיים יו"ר הכנסת.

בהמשך נאמו בישיבה שר התיירות יריב לוין ושר החקלאות אורי אריאל שנכנס לכנסת לפני 17 שנה במקום השר זאבי שנרצח.

השר לוין אמר בנאומו: "גנדי פעל, כמנהיג ציבור, לבסס את מעמדם של הסמלים הלאומיים: הדגל, ההמנון, השפה העברית, המורשת התרבותית – כל אלה הטעינו אותו ואותנו באנרגיות בִּלְתִי-מִתְכָּלוֹת".

לוין הסביר כיצד ממשיכה הממשלה הנוכחית בחיזוק ערכים שהיו חשובים לשר זאבי הי"ד: "הוא הבין את המשמעות ההיסטורית של תקומת עמנו בנחלת האבות, והוא התגייס למנוע כל פגיעה באופייה היהודי של המדינה. אין בכלל ספק שגנדי – לו היה איתנו היום – היה תומך נלהב בחוק-יסוד: 'הלאום'. זהו הישג בולט ביותר של הכנסת הנוכחית. חשיבותו תעמוד לדורות. חוק זה מאשרר את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית, בהתאם לשאיפתם של אבות הציונות. רוב מכריע בעם תומך בהגדרת ישראל כ'מדינה יהודית'; הוא דוחה מכל וכל את הניסיונות להפוך את ישראל – למדינת כל אזרחיה וכל לאומיה".

"חוק הלאום הוא הוכחה נוספת לצדקת דרכו של גנדי, ולכך שמי שביקש ליטול את חייו ובדרך זו למחוק את משנתו, נחל כישלון חרוץ", סיים השר לוין.

השר אריאל סיפר, "לפני 17 שנה נכנסתי לכנסת במקום מורי ורבי רחבעם זאבי ז"ל. אין אחד שמתכונן ומייחל לרגע כזה. אני משתדל להיות ראוי להיות אחד מממשיכי דרכו, ויש לו רבים וטובים".

השר אריאל הוסיף בנימה אישית "גנדי, כשעזבת אותנו היו כ-200 אלף תושבים ביהודה ושומרון והיום יש שם כחצי מיליון, ללא שכונות ירושלים. זה לא מספיק, אולי יכולנו לעשות יותר אך אני מבטיח לך שלא נרפה מהדרך שלך, דרך ההתיישבות או כפי שאתה תמצתת את זה בצורה הטובה ביותר- ארץ ישראל, לעם ישראל, על פי תורת ישראל, כפי שאמרו אבותינו".