נתניהו סופד לידידו יעקב וינרוט
נתניהו סופד לידידו יעקב וינרוטצילום: פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו השתתף הערב (שלישי) בהלוויית פרקליטו וידידו מזה שנים, עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, ואף ספד לו בבית העלמין בנתניה שם הובא למנוחות.

"הבוקר קיבלנו את הבשורה המרה, יעקב ידיד נפשנו, חברנו מזה 20 שנה, מהמשפטנים הגדולים שקמו בעם ישראל, נפטר במהלך הלילה. שרה ואני המומים מצער ורבים בציבור הישראלי חשים שהלך מאתנו אדם גדול, משפטן שבמובנים מסוימים לא היה ולא יהיה כמותו", אמר נתניהו.

"היינו יושבים במשרדו והוא היה מביא כמה ילדים וכמה נכדים, מציג לי אותם בגאווה. ג'ינג'ים. ויינרוטים קטנים. כל כך היה גאה בהם. ראיתם גם את הגאווה שלהם בו", סיפר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף, "משפחת וינרוט עברה כל כך הרבה צער בשנה אחת, בזה אחר זה. המחלה הארורה הכריעה את הכלה, את האח, את הגיס. באנו לנחם את יעקב ואני חשבתי מה הוא חושב. הרי הוא נתון באותה קללה ארורה. אבל יעקב, עם הלב הענק שלו, הוא ידע מה אני חושב. המחלה הארורה הזו עכשיו לקחה אותו מאיתנו. אנחנו מחבקים את המשפחה, מאמצים אותה אל לבנו".

הבן, הרב יחיאל ויינרוט, ספד מוקדם יותר לאביו, "סליחה אבא היקר, סליחה מכל הנוכחים שההספד יהיה קצר. אני פשוט מתקשה למצוא את המילים שיכולות להכיל את גודל הדמות, את המשמעות, את המראות שחולפים בלי סדר.

התפקיד של כל אחד בעולם הוא לשאוף להגיע להשגות גבוהות, לשאוף למעלה. מצד שני, לא לשכוח לראות את הזולת, את השיתוף. לשלב את שני אלה. זה התיאור הכי מתאים לך אבא. כשהכל התחיל אמרת כמה פעמים שאתה לא כל כך חושש מהמוות עצמו. אתה חושש שהמחלה תיטול ממך צלם אנוש. אני רוצה להגיד לך אבא שלא רק שלא לקח ממך צלם אנוש, זה הכפיל אותו פי כמה וכמה. כולנו זכינו לראות מהי רגישות לזולת במצבים הכי קשים".

רבה של תל אביב יפו הרב ישראל מאיר לאו ספד, "לפני שנים רבות נכנס בחור בן 17 לביתו של חמי, הרב יצחק פרנקל זצ"ל, בשכונת פלורנטין. בא כבחור בפוניבז' להיבחן על שולחן ערוך לקבל הסמכה לרבנות. הרב פרנקל היה יושב עם צעירים כאלה חצי שעה-שעה.

הם ישבו בחדר הספרים שלוש שעות. אחרי זה הצעיר הזה יצא וחמותי הרבנית שאלה את הרב, 'יצחק, מה זה היה כל כך הרבה זמן ישבת עם הבחורצ'יק הזה?'. הוא אמר לה 'תרשמי בפנייך, מהחדר הזה יצא גאון אמיתי'.

"כולם יודעים על יעקב וינרוט הפרקליט הגדול, אבל לא רבים יודעים על החברותא של ראש ישיבת פוניבז', ופחות יודעים על יעקב וינרוט כנותן בסתר למוסדות וארגונים. קשה לדעת מה קדם למה: המוח המזהיר שאין שני לו או הלב האדיר שהיה חנון ורחום. יעקב וינרוט היה צדיק ואדם גדול".