תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון
תקיפת צה"ל בעזה. ארכיוןצילום: רויטרס

הזירה הפוליטית גועשת בעקבות ירי הרקטות הבוקר לעבר באר שבע וגוש דן. באופוזיציה תוקפים את התנהלות הקבינט, בימין דורשים יד חזקה ועצמתית כלפי החמאס.

יו״ר 'יש עתיד' ח״כ יאיר לפיד: ״פגיעה ישירה של רקטה בבית בבאר שבע. אין לימודים בעיר. החמאס הפסיק לפחד ונתניהו מסתתר מאחורי מריבות בנט-ליברמן. מי שרוצה כל הזמן קרדיטים על הצלחות, שייקח גם אחריות על כשלונות. עד מתי החמאס יכתיב את המציאות בדרום?״.

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), יו"ר ועדת המשנה למוכנות צה"ל, תוקף גם הוא את התנהלות הממשלה והקבינט: "אנו מתדרדרים למלחמה שאנו לא חפצים בה בשל אוזלת ידו של קבינט העוסק בקרבות פנימיים מתוקשרים במקום ביוזמה וקידום מהלכים. אסור היה לנו להגיע למצב המזעזע של הרס בית בב"ש, פגיעה אחת שיכולה להצית את השטח. הקבינט חסר כיוון, לא יוזם וההרתעה נשחקת - הוא ממשיך לשחק לידיי חמאס שקובע את גורלנו".

שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ התייחס גם הוא לירי הרקטות הלילה מעזה: ״אי אפשר לבצע את אותן הפעולות ולצפות לתוצאות שונות. הגיע הזמן שהדרג המדיני והדרג הצבאי יגבשו החלטות חד משמעיות, ויבהירו לחמאס שהוא נושא באחריות לכל תקיפה מרצועת עזה וכי הוא משחק משחק מסוכן שעלול לקרוע את החבל שמתוח עד לקצה".

מי שמנסה להציג עמדה מאזנת יותר הוא חבר הכנסת איתן ברושי (המחנה הציוני), עוזר שר הביטחון לשעבר, שאמר: "הבוקר, לאחר הירי לבאר שבע ובזמן פעילותו של צה"ל, אנו נותנים גיבוי מלא לממשלה ולכוחות הביטחון כדי להחזיר את השקט לתושבי עוטף עזה והדרום. אני מחזק את התושבים על כושר העמידה שלהם". לדבריו "יש להחזיר את כח ההרתעה, להנחית על החמאס מכה קשה, כך שיבין שלשיבוש חייהם של מיליוני אזרחי ישראל, יש מחיר כבד".

מנגד, יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אומרת הבוקר: "יש להנחית מהלומה קשה וכואבת על חמאס ומנהיגיו שממזמן עבר את הגבול - תרתי משמע. יש לפעול בנחישות ובעוצמה כדי להשיב את ההתרעה הישראלית שנשחקה וכמובן את הביטחון ליושבי הדרום. ישראל לא רוצה מלחמה, אך עליה לעשות הכל כדי להגן על אזרחיה וגבולותיה".