תיעוד: מחבלים משגרים רקטות - ומחוסלים על ידי צה''לדובר צה''ל

כלי טיס של צה"ל תקף הבוקר (רביעי) חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה במהלך ניסיון לביצוע ירי של רקטות לעבר שטח ישראל.

במהלך האירוע הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון. הפלסטינים מדווחים על מחבל אחד שחוסל בתקיפת צה''ל.

רקטה ששוגרה הלילה מרצועת עזה התפוצצה בחצר בית פרטי בבאר שבע. שוטרים וצוותי מד"א שהוזנקו למקום חילצו את דיירי הבית בהם אם כבת 39 ושלושת ילדיה בגילאי תשע, עשר ו-12.

הארבעה לקו בהתקף חרדה וטופלו במקום. נוסף על דיירי הבית, טופלו במקום גם שני שכנים הגרים בסמוך לבית.

זירת נפילת הגראד בבאר שבע

דובר צה''ל תא''ל רונן מנליס מבהיר כי הרקטות ששוגרו לישראל נורו על ידי מחבלי ארגון חמאס. "מדובר באירוע ירי חמור. בתגובה, תקפנו כ-20 מטרות טרור לאורך כל הרצועה, ובהן מנהרה התקפית של החמאס בדרום הרצועה, אתרי ייצור של אמצעי לחימה אווירי ורקטות, ופיר חפירה של מנהרת טרור ימית. התקיפה פגעה ביכולות משמעותיות של החמאס".

"רקטות מהסוג שנורה הלילה יש רק לשני ארגונים ברצועה - חמאס וגא"פ. חמאס מוכרח להבין שהאחריות ברצועה ומה שקורה בה מוטלת עליו, וישנו קשר ישיר בין אווירת האלימות והטרור שחמאס מייצר בפעולות הטרור ביום לבין הירי שבוצע הלילה".

תא"ל מנליס הוסיף כי "לפני כשעה הותקפה גם חוליית ירי שניסתה לבצע שיגור לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון. כוחות היבשה, כוחות ההגנה האווירית וכוחות חיל האוויר ממשיכים במוכנות לאירועים נוספים ולתרחישים שונים".

בתשובה לשאלה מדוע מערכת כיפת ברזל לא ניטרלה את הרקטה שפגעה בבית בבאר שבע אמר דובר צה''ל כי המערכת אינה הרמטית והדברים יבדקו.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה הבוקר על סגירת המעברים ארז וכרם שלום וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה ל-3 מיילים ימיים בלבד. החלטת שר הביטחון התקבלה בעקבות ירי הרקטות הלילה לשטח ישראל.

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט קיצר את ביקורו בארה"ב וישוב לישראל. ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שתוכננה להבוקר - בוטלה.

בעקבות ירי הרקטות, בוטלו הלימודים בכל מוסדות החינוך בבאר שבע. בנוסף, על פי הנחיית פיקוד העורף, בוטלו הלימודים בכל יישובי עוטף עזה.

רקטה התפוצצה בבאר שבע