לפיד: אני מאמין בבני גנץ

ח''כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) מודאג מהחיבור בין יאיר לפיד לבני גנץ ומהמפלגה שהקימו - ''כחול לבן''.

בראיון לאתר החרדי ''כיכר השבת'' אמר אייכלר "לא רואה אופציה שיהדות התורה יושבת בממשלה בראשות לפיד וגנץ. ביום בו נוצר החיבור בין השניים, זו התקפת טילים על המגזר החרדי. צריכים כיפת ברזל להגן על החרדים ועל היהדות מפני חיבור שכזה".

"יש סמליות בחיבור עם לפיד", טען אייכלר, "הוא מייצג את המלחמה ואת כל הרע שבמדינת ישראל. ברגע שהוא יהיה בשלטון, צריכים להקים כיפת ברזל - פתקים בקלפי".

באשר לכישלון החיבור בין ש"ס ליהדות התורה אמר ח"כ אייכלר "תמכנו באחדות החרדית, הייתה טענה כי החיבור החרדי יימחק את הזהות הספרדית. אם ש"ס עוברת את אחוז החסימה ברור שעדיף שכל מפלגה תרוץ בנפרד".

"לש"ס יש ודאי שישה מנדטים", הדגיש אייכלר: "הפריפריה הספרדית שתצביע לליכוד היא לא יותר ממנדט".

יחד עם זאת הוא מציע: "צריך לעשות קמפיין משותף לש"ס וליהדות התורה, כך שיהיה מצב שאף יהודי לא יצביע עבור מפלגה חילונית. חשוב שבציבור החרדי האשכנזי יהיה מפקד של קהילות, כמוש בעיריית ירושלים דגל הוכיחה הצבעה שבטית והחסידים ישנו, כך כל קהילה תצטרך להוכיח כמה היא מביאה גם בציבור החסידי".

אייכלר לא מתרשם מהנציגה החרדית ברשימת לפיד-גנץ, "על עומר ינקלביץ' חבל להשחית אפילו דקה. אף חרדי שומר תורה ומצוות לא יצביע למפלגה עם לפיד. כל יהודי חרדי צריך לדעת שיש פה מלחמת אזרחים - רק בלי דם".

בני גנץ: ערב מכונן בתולדות ישראל