נשים עטויות חיג'אב
נשים עטויות חיג'אבצילום: ISTOCK

הראל שוהם, יו"ר הבית היהודי ברמלה, שוחח עם אילה חסון ברדיו 103fm על קמפיין של סיעתו נגד התבוללות שעורר סערה ברשת.

"מחר זו יכולה להיות הבת שלך" - היתה כותרת מסע הפרסום ברמלה. שוהם, שעמד מאחורי הרעיון של הקמפיין הסביר: "אני מתמודד למועצת העיר ובעתיד אולי גם לראשות העיר. בקמפיין שהעלינו הגדרנו בעיה חברתית של התבוללות. זו בעיה שהולכת וגוברת לא רק ברמלה אלא גם בערים גדולות נוספות בישראל. זו תופעה כואבת ואנחנו קוראים לצמצם אותה".

על המניע לקמפיין סיפר: "לאחר מאות מקרי התבוללות ברמלה העלינו קמפיין בו כתוב 'מחר זו יכולה להיות הבת שלך' עם תמונה של נערה בחיג'אב. הבחורה היא פרזנטורית לצורך הפרסום בלבד. על פי ההערכה של העמותות המטפלות בנושא, יש בעיר בין 700 לאלף מקרי התבוללות. זה חוצה עדות, מגזרים ונוגע לכל סוגי חובשי הכיפות. הבעיה הזו היא לא רק של הציבור היהודי אלא גם של הציבור הערבי. גם הציבור הערבי לא מעוניין בנישואי התערובת הללו".

"זה לא רק סיפור דתי, זה סיפור לאומי", הוסיף, "המפלגה שלנו לא מתנערת מהקמפיין אלא אומרת בצורה חדה שהיא מתנגדת לנישואי תערובת. אם בזכות פרסום הנושא בכותרות ההסברה תתחזק וכך גם הזהות היהודית- אני עשיתי את שלי".

כשנשאל מדוע לא נותן לאדם בעצמו להחליט על חייו השיב: "אדם באמונתו יחיה אך אני דן בבעיה הציבורית. אנחנו כולנו מסכימים שההתבוללות היא סכנה קיומית לעם ישראל כולם יודעים את זה ואנחנו באים להציף את הנושא. אגב קיבלתי גם הרבה תגובות אוהדות מהציבור הערבי בעיר שאומר שמישהו סוף סוף קם ואומר את הדברים".