מפקד פיקוד הדרום: נדע להגיב בעוצמהדובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, משגר הערב (חמישי) מסר לתושבי עזה ולחמאס.

"חמאס מתיימר לשלוט ברצועת עזה ומספר לאזרחים שהוא מנסה להיטיב את מצבם. בפועל שחרור הרסן בגדר, תופעת המטענים, בלוני הנפץ והתבערה וכפי שראינו הלילה גם הרקטות, מרעים את מצבם של תושבי רצועת עזה", אמר האלוף הלוי בסרטון שהופץ על ידי דובר צה"ל.

"זה הביא אותנו הבוקר לתקוף תקיפות משמעותיות גם באתרי ייצור אמצעי לחימה של חמאס, גם מפקדות ומוצבים וגם תשתיות תת קרקעיות. כל מה שהותקף נהרס ויהיה קשה לשקם אותו", הוסיף מפקד פיקוד הדרום.

הוא הבהיר כי הצבא יגיב ביד קשה לכל הסלמה מצד חמאס. "צה"ל מוכן לכל התרחישים ונדע להגיב בעוצמה גדולה יותר".

בשעה זו מכונסים שרי הקבינט המדיני ביטחוני לדיון שיעסוק בהסלמה בדרום ובתגובות האפשריות של מערכת הביטחון. השרים ישמעו סקירה מכל ראשי מערכת הביטחון, כולל הרמטכ"ל גדי איזנקוט ששב רק לפני שעות אחדות מארה"ב, לגבי הדרך שבה הם ממליצים להגיב לירי הרקטות הלילה.

השרה שקד עם הנשיא ריבלין במסוק בדרכה לישיבת הקבינט
השרה שקד עם הנשיא ריבלין במסוק בדרכה לישיבת הקבינטצילום: דוברות השרה

נזכיר כי רקטה אחת פגעה פגיעה ישירה בבית מגורים בבאר שבע ובנס לא היו באירוע נפגעים בנפש. הרקטה השנייה נחתה בעומק הים, סמוך לעיר גדולה באזור המרכז.

מוקדם יותר קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון.

לאחר הערכת המצב הביטחונית, נפגש ראש הממשלה עם ראשי רשויות בעוטף עזה.

ראש הממשלה אמר בתום הערכת המצב הביטחונית, "סיימתי עכשיו הערכת מצב עם ראשי צה"ל וצמרת הביטחון. ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע - בכל מקום. אני אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע שאם ההתקפות הללו לא ייפסקו – אנחנו נפסיק אותן. אני רוצה לומר לכם היום - ישראל תפעל בעוצמה רבה".

נתניהו סייר בחמ״ל אוגדת עזה שם פגש את תצפיתניות החמ״ל שזיהו הבוקר את חוליית השיגור שסוכלה ע״י צה״ל והביע הערכה לעבודת ופעילות החמ״ל באוגדת עזה.

בתום הסיור באוגדת עזה, נפגש ראש הממשלה במועצה האזורית שדות נגב עם ראשי רשויות בעוטף עזה: תמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב, אלון דוידי ראש עיריית שדרות, יאיר פרג׳ון ראש מועצת חוף אשקלון, אלון שוסטר ראש מועצת שער הנגב וגדי ירקוני ראש מועצת אשכול.