אורי לופוליאנסקי. ארכיון
אורי לופוליאנסקי. ארכיוןצילום: נועם מושקוביץ

המירוץ לראשות ירושלים. למרות היותו איש 'דגל התורה' מבהיר ראש עירית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי כי המועמד הראוי ביותר לדעתו לעמוד בראש עיריית ירושלים הוא מועמד אגודת ישראל יוסי דייטש.

"היו פניות רבות שאתמודד לראשות העיר. אבל יש אדם חרדי שפועל בעירייה 15 שנה, וזה הזמן לעשות ככל יכולתנו שראש העיר ירושלים יהיה חרדי. הרב אלישיב אמר באופן חד משמעי וברור לתמוך בנציג החרדי לראשות העיר. מי שיכול לעשות את זה הכי טוב הוא יוסי דייטש. הוא יכול לקבל אחריות על העיר למען קדושת ירושלים", אמר הבוקר (חמישי) בראיון לרדיו 'קול חי'.

לופוליאנסקי ציין כי יש לתמוך בו בשל היותו המועמד החרדי והזכיר כי כך הורה הרב אלישיב בהתמודדות של מאיר פרוש מול ניר ברקת. "היו כאלה שחשבו שאין סיכוי לדייטש. בינתיים מתברר, לא רק שיש לו סיכוי, לדעתי כיום הוא מוביל. אם תהיה התמיכה כמו שמורגש ברחוב, הוא ייבחר ויהיה ראש עיריית ירושלים. אני מדגיש: הרב אלישיב אמר שגם אם אין סיכוי – צריך להצביע לחרדי שיש לו הכי הרבה סיכויים. הרב אלישיב הורה לי להתמודד. אבל גם כשמאיר פרוש התמודד, והוא היה ממפלגה אחרת, הרב אלישיב אמר שמכיון שהוא הנציג החרדי, צריך לבחור בו. הוא גם דאג שהדברים יפורסמו ע"י חתנו הגר"ע אויערבאך".

בהמשך העריך לופוליאנסקי כי ברגע האמת כלל הציבור החרדי יעמוד מאחורי דייטש. "בסוף כולם יתמכו בדייטש. לוקח זמן עד שכולם מבינים את חשיבות העניין. הרב אלישיב אמר שאי אפשר להגיע להישגים עם ראש עיר לא חרדי. הוא קבע שלא עושים עיסקאות על קדושת ירושלים. מי שלא חי את הנושא הזה, ככל שיבטיח – הדברים לא יהיו".

עוד הוסיף לפוליאנסקי, "דייטש אדם שמכיר ויודע את מסדרונות העירייה וכיצד לכלכל צעדיה. חושב שזה הזמן לעשות ככל שביכולתינו שיהיה ראש עיר חרדי שטוב לכלל האוכלוסיות. הרב אלישיב אמר בצורה ברורה, דרך אגב זה גם היה כתוב – הרב אלישיב הורה לבחור בנציג החרדי.

"אין ספק שהרב יוסי דייטש יכול כנציג חרדי לקבל אחריות על העיר הזו – וזה יהיה טוב לכולם. אין ספק שיש היום כאוס, אנחנו בדרך לפי פחת. יש זמן שתהיה התגייסות כללית, גם של מסורתיים למען מועמד שישמור על קדושת ירושלים. אין זה אומר שלא יכולו לרקוד אחרים כדרכם".

יוסי דייטש מסר בתגובה: ״אני מתרגש לקבל את תמיכתו של איש החסד, ידיד נפשי אורי לופוליאנסקי, ראש העיר בעבר וחתן פרס ישראל, שמפעל החסד שהקים, ׳יד שרה׳ הוא ממפעלי החסד החשובים בישראל ובעולם. לופוליאנסקי יודע היטב מהי עבודת ראש העיר ומה דרוש על מנת לבצע אותה על הצד הטוב ביותר, ותמיכתו משמעותית ביותר עבורי".

"אני מתפלל כי גם אני, כשאשב על כיסא ראש העיר, אדע כמוהו להיות גשר בין המגזרים ולתת שירות במאור פנים לכל אזרח תושב ירושלים, נשים וגברים, חילונים, דתיים וחרדים, ערבים ויהודים".