נרצחי הפיגוע בברקן
נרצחי הפיגוע בברקןפייסבוק

איריס חג'בי, אמו של זיו חג'בי הי"ד שנרצח בפיגוע במפעל בברקן יחד עם קים לבנגרונד יחזקאל הי"ד, דורשת בראיון לערוץ 7 להרוס את ביתו של המחבל הרוצח כולו.

"יש לנו טענות קשות מאוד", אומרת האם וקוראת להרוס את בית המחבל כולו, לא רק את הדירה בה התגורר, "הוא הרס לנו שלוש משפחות, את משפחתה של קים, המשפחה שלנו והמשפחה של זיו עצמו. אז על מה הם משחקים? על קירות? לנו הם הרסו משפחות לא קירות".

חג'בי דורשת בנוסף לגרש את כל בני משפחתו של המחבל, "צריכים להרוס להם את הבית ולזרוק אותם מפה. לקחת את המשפחה שגידלה את הילדים האלה ששונאים ורוצחים ולהעביר אותם מעבר לגדר החוצה. הם לא שייכים לפה ואת הבית שלהם להרוס".

בהמשך השיחה מותחת חג'בי ביקורת על הנוהל לפיו מודיעים מראש למשפחת המחבל על הכוונה להרוס את ביתו, "לי לא באו והודיעו שאולי ירצחו את הבן שלי. לא חילקו לנו הודעות לפני. אז למה הם צריכים לקבל הודעות שהולכים להרוס להם את הבית כדי שהם יוכלו להוציא את הרהיטים שלהם ולעבור לבית אחר? אני גם שומעת עכשיו שהאח היה שותף לכל הדבר הזה, שהוא הוריד את המצלמות בבית. צריכים לקחת אותם מפה ואת האח הזה להושיב בכלא".

חג'בי ממשיכה ותוקפת את כוונת צה"ל להרוס רק את אותו חלק מהבית שבו התגורר המחבל, "מבחינתי המינימום זה שיהרסו וישלחו אותם מפה, ולא כמו שאני שומעת שיהרסו רק את החדר איפה שהוא היה. אני רוצה לשמוע שהבית הזה נהרס ושאח שלו ששיתף פעולה שישב בכלא, ואני בטוחה שגם ההורים שלו שיתפו פעולה - כי הוא בא משם".

המחבל הרוצח עדיין לא נתפס והמצוד אחריו נמשך גם בשעות אלו. בשיחה מתייחסת חג'בי למצוד ודורשת ממערכת הביטחון לחסל את המחבל, "ביקשתי ממי שיכולתי לבקש שלא יביאו אותו חי, רק מוות למחבל. אני לא רוצה לעמוד מולו בבית משפט, אני לא רוצה שהוא יקבל כסף וישב וילמד ויוציא תואר שני בבית הכלא. הוא לא צריך לחיות. כל מי שרוצח צריך למות. הקם להרגך השכם להרגו".

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש תנועת 'בצלמו' המלווה את המשפחה מסר, "רק הרס בית המחבל במלואו ובמיידי מהווה הרתעה. לצערי שוב ושוב מערכת הביטחון מתמהמהת או הורסת חדרים וקירות. הרס בית המחבל במלואו יגרום למחבל הבא לחשוב שבע פעמים לפני ביצוע פיגוע. אנחנו דורשים ממערכת הביטחון להתעקש ולהרוס את כל בית המחבל השפל. ובנוסף להרוס את בתיהם של הסייענים שמסייעים למחבל להימלט".