פגיעת הרקטה בבאר שבע
פגיעת הרקטה בבאר שבעצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מירי תמנו, שביתה בבאר שבע נפגע מרקטת חמאס, שיחזרה הערב (חמישי) לראשונה את רגעי האימה שבהם ניצלה בעצמה והצילה את חייהם של שלושת ילדיה.

"אני קצת נסערת - קרה לי נס וזה הכי חשוב", אמרה תמנו בת ה-39 בראיון לחברת החדשות. "שמעתי את האזעקה מתוך שינה", שחזרה. "חשבתי שזה מתוך חלום. חשבתי שאני אולי מדמיינת את האזעקה. התעשתתי והבנתי שזה לא בדמיון ולא חלום זה אמיתי".

כאשר הבינה כי מדובר באזעקה אמיתית, תמנו קמה מהמיטה והעירה את ילדיה כדי לקחת אותם למקלט. "הילד הקטן היה בחדר פינתי רחוק מכולם. אמרתי לילדים - רוצו מיד מיד למקלט. תפסתי אותם כדי שלא ייפלו במדרגות. אמרתי להם רוצו. הילד האמצעי, דידוש, חזר מיד איתי כשאני רצה לנהוראי לילד הגדול להוציא אותו מהחדר".

"הוא אמר 'אימא אני רוצה לישון'", הוסיפה תמנו. "משכתי אותו מהרגל. אם לא הייתי מושכת לו את הרגל הוא לא היה מבין את זה. הקטנים כבר ירדו. האמצעי התעקש. עוד לא התיישבנו על הרצפה והיה בום כזה חזק".

"איך שהיה בום כזה הסתכלתי - היה חשוך", המשיכה האם. "הבנתי שזה אצלי אבל לא רציתי להגיד לילדים. דידוש התחיל לבכות ואמר אימא זה בבית שלנו. אמרתי לו אז מה? אתם חבורת הקסם שלי אף אחד לא יפריד בינינו - הקדוש ברוך הוא מגן עלינו".

''ההדף והרעש, אתה מרגיש - זה אצלך אצלך. אמרתי להם תחכו. חיכינו כמה דקות. ידידיה שאל אם עכשיו לא יהיה לנו בית".

בני המשפחה לא הצליחו לצאת מהמקלט. "אני מנסה לפתוח את הדלת ולא מצליחה. כל המיטה, כל הרסיסים והאבנים דחפו את הדלת פנימה. הייתי מבולבלת ונסערת. באו בלשים, אנחנו ליד החדר ולא יכולנו לצאת. הם פשוט שלפו אותנו. נכנסתי להיסטריה - הכול היה שחור לי".

"אולי הייתי שליחה של הקב"ה להעביר מסר להישמע להוראות פיקוד העורף", אמרה תמנו. "גם אם נראה לכם או נדמה לכם שזה חלום פשוט להיכנס למקלטים ולסגור את המ"מדים. כי אם לא הייתי סוגרת היו אבידות בנפש. כוחות ההצלה באו מהר, הגז דלף, המים זרמו מכל עבר. אסון גדול".