גל גדות
גל גדותצילום: רויטרס

חמשת הפרקים של תוכנית הטלוויזיה ''70 שנות אומנות ישראלית'' משודרת השבוע בערוץ הטלוויזיה CUNY TV.

תוכנית זו מהווה תוצר של שיתוף פעולה ממושך בין הקונסוליה הכללית בניו יורק לערוץ הטלוויזיה CUNY TV. מדובר בהפקה מיוחדת לכבוד השנה ה-70 למדינת ישראל המציגה את סצנת התרבות הישראלית ובוחנת את השאלה: כיצד ישראל מפיקה כל כך הרבה תרבות ברמה עולמית, בהנחיית הכתבת דונה הנובר.

CUNY TV הינו ערוץ הטלוויזיה של רשת אוניברסיטת ניו יורק, רשת האוניברסיטאות הציבורית הגדולה ביותר. הערוץ משדר ללמעלה מ-7 מיליון בתים בארה"ב וזכה השנה בפרס אמי.

קונסול התרבות בקונסוליה הכללית בניו יורק, מוטי עמיחי-ביבס, אמר "אנחנו מלאי גאווה על כך שרשת הטלוויזיה החינוכית של האוניברסיטה הציבורית של ניו יורק מקדישה תכנית ייעודית ליצירה הישראלית ורואים בכך עדות נוספת לעניין הרב והערכה העמוקה לעושר התרבותי הישראלי בקרב הציבור האמריקאי''.

התוכנית כוללת ראיונות עם אמנים ישראלים מובילים מתחומי המוסיקה, המחול, הספרות, הטלוויזיה והסרט כמו גל גדות, נטע ברזילי, דוד גרוסמן, יוצרי 'פאודה', קלרנית הג'אז המובילה בעולם ענת כהן, רביד קהלני, להקת המחול "ורטיגו" ועוד.

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק, אמר "פרויקט זה הוא אחד הדוגמאות לפעילות הקונסוליה הכללית בניו יורק לפיתוח וקידום תרבות ישראלית ברחבי ארה"ב בפרט ובניו יורק בכלל המחזקים את מעמדה של ישראל כמעצמת תרבות. היצירה התרבותית הישראלית היא מהטובות בעולם ומהווה מקור לגאווה. אין לי ספק שהאמנים הישראלים הם השגרירים הטובים ביותר שלנו, התרבות היא על מפלגתית והיא מחברת בין קהלים שונים".

דני דיין
דני דייןצילום: הקונסוליה הכללית בניו יורק