מנכ"ל "בצלם" חגי אלעד במשרדי הארגון
מנכ"ל "בצלם" חגי אלעד במשרדי הארגוןצילום: רויטרס

ארגון עד כאן פנה בסוף השבוע לרשם העמותות עו"ד אלן בכר בדרישה כי יבטל את רישומה של בצלם כעמותה בישראל.

זאת לאור פעילותה האנטי הישראלי אשר הגיע לשיאו בנאומו של מנכ"ל הארגון חגי אלעד במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר.

בפתיחת מכתבם הזכירו בעד כאן כי סעיף 121 לחוק העונשין קובע כי העושה מעשה עבירה בכוונה להזיק ליחסים בין ישראל לבין מדינה, ארגון או מוסד דינו ‐ מאסר עשר שנים, תוך שהם מכוונים כי מעשי ארגון בצלם נכנסים תחת עבירה זו.

"עמותת "בצלם" והעומד בראשה מר חגי אלעד, עוסקים בשנים האחרות בשיטתיות בניסיונות פגיעה במדינת ישראל בזירה הבינלאומית, בקרב מדינות ידידותיות ובמוסדות האו"ם ובכך למעשה עושים שימוש בתאגיד הרשום תחת רשם העמותות בכדי לעבור על חוק זה פעם אחר פעם", נכתב בפניה.

בעד כאן הביאו דוגמאות לפעילות הארגון, "כך לדוגמא: מנכ"ל 'בצלם' חגי אלעד בנאומו באו"ם בשנת 2016 הפציר במועצת הביטחון של האו"ם לפעול כנגד מדינת ישראל והכריז ש"הכיבוש חייב להיפסק, מועצת הביטחון של האו"ם חייבת לפעול".

"בחודש האחרון נשלח מכתב לשרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, מטעם 'בצלם' ובו חוזר ומפציר הארגון באיחוד האירופי "להבהיר לישראל מה היא עלולה להפסיד ואת ההשלכות על פעילותה", היום מתכנן מר חגי אלעד לנאום שוב במועצת הביטחון בהזמנת בוליביה, בנאום הקרוב מצהיר אלעד, שיעסוק בעניינה הפנימיים של המדינה וינסה לכפות מדיניות ע"י מועצת הביטחון של האו"ם. דוגמאות אלו ורבות אחרות עולות לכדי פעילות פלילית שמבצעים נושאי משרה בתאגיד ושימוש בתאגיד עצמו לצורך ביצוע העברות" נכתב.

לסיום, דרשו בעד כאן כי רשם העמותות יורה על סגירתה של עמותת בצלם "לאור האמור לעיל, ולאור הניסיונות החוזרים ונשנים של אלעד ועמותת 'בצלם' לפגוע ביחסי החוץ של מדינת ישראל, החתומים מטה קוראים לך להפעיל את סמכותך ולבטל את רישומה של עמותת "בצלם" כתאגיד חוקי במדינת ישראל ולהכריז עליה כהתאגדות בלתי חוקית", דרשו בעד כאן.