בית מוגן
בית מוגןצילום: שאטרסטוק

ישנם כמובן אזורים מועדים לפורענות ואחרים בהם שיעור הפשיעה נמוך יחסית, אבל כנראה שהנתון הזה לבדו מבהיר היטב שקשה ליצור מערך מיגון אשר יבטיח שביתנו לעולם לא ייפרץ.
כל בעל מקצוע מתחומי המנעולנות, מערכות המיגון והאבטחה יודה מיד, אם רק תשאלו אותו, ששם המשחק אינו יצירת מערך אבטחה שבלתי אפשרי לעבור אותו - אלא הערמת קשיים שיניעו פורצים פוטנציאליים לחפש להם בית אחר לפרוץ אליו.
מי שנכנסו לסטטיסטיקה, חזרו הביתה וגילו שנפלו קורבן לפע"ר (פשיעה עבריינית) נאלצים להתמודד עם אתגרים טכניים ורגשיים. כך למשל יש לדווח למשטרה, לסדר ולנקות, לבדוק בדיוק מה חסר, להודיע לביטוח, לתקן נזקים למנעולים, דלתות וחלונות, לתקן נזקים בבית, להחליט אם ואיך לשפר את רמת האבטחה ועוד. בפסקאות הבאות תמצאו מידע וטיפים שבכוחם לסייע למי שביתם נפרץ.

לפני שנכנסים הביתה
בדרך כלל מגלים עקבות פריצה עוד לפני שנכנסים לבית או מיד אחר כך. חשוב ליזכור שפורצים מבוהלים עלולים לנהוג באלימות תוך שהם מנסים להימלט לכן חשוב לוודא שאין בבית אורחים בלתי קרואים לפני שנכנסים. במקרה של ספק הזמינו משטרה והמתינו בחוץ. גם אחרי שכבר נכנסתם אל ביתכם שנפרץ מומלץ לא להזיז דברים ממקומם לפני הגעת המשטרה. עם עזיבת השוטרים ניתן להתפנות לסדר, לנקות, לגלות בדיוק מה חסר ולדאוג לפתרון זמני לסגירת הבית עד שיתוקן הנזק שגרמו הפורצים למנגנוני נעילה, דלתות, חלונות, סורגים וכד'. בערים הגדולות ניתן למצוא בעלי מקצוע שיוכלו להגיע בהתראה של רגע, מנעולן בתל אביב למשל יכול להגיע לביתכם בהתרעה של 20 דקות, בישובים קטנים יותר ייתכן שתצטרכו להמתין עד ליום המחרת.

תיקון מנגנוני נעילה או החלפתם
כל מנעולן בתל אביב יודע לספר על שיטות פריצה שונות, מהן כאלה המותירות מנגנוני נעילה, דלתות, משקופים וחלונות במצב בר תיקון. מנעולן מקצועי יתאר בפניכם את האפשרויות השונות הפתוחות בפניכם על היתרונות והחסרונות שלהן. מי שביתם נפרץ נוטים להיות בסערת רוחות בסמוך למאורע, חשוב שלמרת זאת תקבלו החלטה מושכלת, אם לתקן, להחליף לדגם דומה, לשדרג את המנעול, הדלת או הסורג וכד'.

פורצים עלולים לשוב לבית אליו כבר פרצו בעבר
חשוב לדעת שבית אליו כבר פרצו עלול להוות מוקד משיכה לפורצים. כדי למנוע פריצה חוזרת יש לנקוט בפעולות שיבהירו לפורצים שמערך האבטחה שופר כך שיהיה להם קשה מאוד לפרוץ אל הבית שוב. כאמור, שם המשחק הוא יצירת איזון לטובתכם, פורצים המתרשמים שיידרש מאמץ רב כדי להיכנס אל הבית יעדיפו לחפש מקום אחר לפרוץ אליו. פעולות פשוטות לשיפור רמת האבטחה של ביתכם הן החלפת דלת כניסה מעץ לדלת מתכת, התקנת מנעול משוכלל יותר, התקנת מנעול נוסף לצד זה הקיים, התקנת סורגים, מצלמות אבטחה, אור הנדלק אוטומטית ועוד.

אולי הטיפ החשוב ביותר בכל הקשור להתמודדות עם פריצה היא להקדים תרופה למכה. כך למשל פניה מבעוד מועד אל מנעולן בתל אביב תאפשר לבעלי בתים בעיר לשפר את רמת האבטחה עוד לפני שביתם נפרץ וכך להקטין משמעותית את הסיכוי לפריצה. מנעולנים מכירים את שיטות העבודה של הפורצים ויודעים להמליץ על אמצעים שבכוחם להכשיל ניסיון פריצה. כך למשל דלת כניסה חסונה לה מנגנון נעילה מתקדם היא מכשול שפורצים רבים יעדיפו בכלל לא לנסות להתגבר עליו.

חוזק השרשרת היא כחוזק החוליה החלשה ביותר בה
ככל שהדבר נוגע לפריצות אל בתים חשוב מאד ליזכור שמיגון אימתני לא יועיל אם לצידו נותר פתח שאפשר לחדור דרכו בקלות. די בחלון קטן שאינו מוגן בסורגים וקל להסיט ממקומו, לשבור, לתלוש ממקומו או לפעור בו פתח בכל דרך אחרת כך שניתן יהיה לחדור אל הבית דרכו. פורץ שכבר נכנס אל פנים הבית יכול בקלות לפתוח מעבר נוח דרכו יוכל להוציא את השלל או לאפשר לשותפים לדבר עבירה להיכנס.

מנעולן, כמו גם בעלי מקצוע אחרים מתחום המיגון והאבטחה, יוכל לערוך עבורכם ביקורת ולייעץ לכם בכל הקשור לרמת הקושי לפרוץ מנעולים, דלתות, חלונות ופתחים אפשריים אחרים אל ביתכם. אם יסתבר שישנן נקודות תורפה מומלץ להשקיע את הסכום הדרוש כדי לשפר את רמת המיגון.
מי שביתם נפרץ מבינים עד כמה חשוב לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להקטין למינימום את הסיכוי שזה יקרה שנית