לא ממהרים לקלפיות
לא ממהרים לקלפיותFlash 90

רשימות המתמודדות בבחירות המקומיות בישובי יו"ש קיבלו לאחרונה, כחלק מהעדכונים השוטפים לקראת הבחירות, הודעה לפיה לחברי ועדות הקלפי מטעמן לא ישולם שכר על ידי המדינה, כנהוג.

ברחבי יהודה ושמרון ישנן עשרות רשויות מקומיות שבהן תתקיימנה בחירות מקומיות ביום שלישי בשבוע הבא, כמו בכל רחבי מדינת ישראל.

אולם, בניגוד לנעשה ברשויות בישראל, שם מקבלות הסיעות המתמודדות תקציב מיוחד לצורך תשלום לחברי ועדות הקלפי מטעמן, ביהודה ושומרון לא הוקצה תקציב לצורך כך.

הרקע לפער הוא המצב החוקי הנוהג ביו"ש, במסגרתו נערכות הבחירות לרשויות לא מכוח חוקי מדינת ישראל אלא מכוח שורה של צווים צבאיים ותקנות מקומיות, שבנקודות רבות מפגרות אחרי החקיקה הנוהגת בישראל.

נציין כי סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הבטיח בעבר לטפל בבעיה, אך נכון לרגע זה הסוגייה לא הוסדרה. גורמים המעורבים בבחירות המקומיות ביו"ש מציינים כי מצב זה יוצר קושי בגיוסם של פעילים בעלי יכולות גבוהות לתפקיד, אשר דורש תשומת לב ואחריות רבה לניהולן התקין של הבחירות.

ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי המשמש גם כמנטור מטעם משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי הגיב בזעם לאפלייה בתשלום לחברי ועדות הקלפי ביו"ש, "מזה 50 שנה שהמתיישבים הם שותפים מלאים במדינה, בחברה הישראלית ובהנהגה. לא יעלה על הדעת שניקח חלק בכל משימה לאומית משירות צבאי, שירות מילואים, שירות לאומי, אלפי מתנדבים במד"א ועוד, שנהיה אנחנו אנשים ישרים שמשלמים מיסים כדת וכדין, והיחס של המדינה כלפיי ההתיישבות יהיה מפלה שכזה. כפי שקראתי בעבר הגיע העת להחלת החוק הישראלי ביו"ש".