הרב יצחק נריה
הרב יצחק נריהצילום: לירון מולדובן

הרב יצחק נריה, ראש ישיבת ''תורה בציון'' ונכדו של הרב משה צבי נריה זצ''ל, הביע תמיכה במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים.

"סבור אני כי על הציונות הדתית לתמוך במשה ליאון", אמר הרב נריה. ''כך סברתי גם לפני חמש שנים בבחירות הקודמות ומאז רק התחזקה הסברא. ראשית כל, בלי להבין הרבה בפוליטיקה, הוא כבר מאחד סביבו את הציבור החרדי - האשכנזי והספרדי, שני קהלים גדולים ומשמעותיים בירושלים.

''ומשום מה, נשגב מבינתי מדוע (אולי בנט יודע) דווקא הציונות הדתית, הבית ממנו מגיע משה ליאון, מפנה לו בעקביות מרשימה כתף קרה".

הרב נריה סיפר על הכרותו עם משה ליאון. "כאן המקום לחלוק עם הקוראים סיפור קטן, שממחיש עד כמה משה אוהב תורה וקשור בטבורו לציונות הדתית. כאשר יצאנו בקרן 'אחד לאחד' לגייס כספים על מנת לתמוך במאה אברכים מהציונות הדתית, הרבה מאוד עזרו, וסייעו עודדו ושיבחו. קצת פחות תרמו. פוליטיקאים הגיעו לסייע ולהצטלם.

''אבל היה אחד שלא הגיע להצטלם אלא תרם מכיסו סכום מאוד משמעותי כי הוא מאמין בפרויקט ובחשיבותו לעם ישראל ולציונות הדתית – וזה היה משה ליאון. תמיד אפשר להיות ציני, קל מאוד להגחיך הכל, אבל מעשים טובים שנעשים בצנעה אי אפשר למחוק".

ליאון מסר כי "תמיכתו של הרב נריה, איש רב פעלים עם זכויות רבות בירושלים, מחממת את הלב. כבן הציונות הדתית אני מחויב בראש ובראשונה לערכים עליהם גדלתי - אחדות ואמונה. ובעזרת ה׳ יחד נעשה ונצליח למען ירושלים".