בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי המאחז הפלסטינים חאן אל אחמר יפונה בתקופה הקרובה בהתאם לפסיקת בג''ץ.

"חאן אל אחמר יפונה, עם או בלי הסכמה. זה לא ייקח הרבה שבועות, זה יהיה הרבה יותר קצר, נעשה כמה מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית, ניתן הזדמנות אחרונה לפינוי בהסכמה, אבל בכל מקרה, חאן אל אחמר יפונה. אני לא מדבר על פינוי קוסמטי, אלא על פינוי של ממש", הדגיש נתניהו.

ראש הממשלה הדף את הביקורת נגד מימין לאחר שנודע כי החליט לעכב את הרס המאחז הלא חוקי. ''אני גם לא זקוק לאולטימטום פיקטיבי, כי כולנו מאוחדים במטרה - לפנות את הבנייה הבלתי החוקית הזאת. אין על זה שום ויכוח. יוצרים 'פייק' ויכוח. חאן אל אחמר יפונה ובקרוב מאוד", הוסיף.

נתניהו תקף את חברי הכנסת משמאל שמתלוננים על הסתה נגדם מהמחנה הלאומי אך שותקים מול הסתה חריפה נגד הימין. ''שמעתי היום את דברי ההתחסדות והיתממות של ציפי לבני ושל שלי יחימוביץ'. הן אמרו שאין הסתה מן השמאל, לא קוראים לרצח, גם לא רומזים לרצח''.

''אז אני מזכיר להן את מיצג האומנות בבצלאל עם חבל התלייה שכרוך סביב צווארי, את הגיליוטינה בכיכר בהפגנות השמאל נגדי, ואת התגובה לפוסט שפרסמה נכדתו של רבין שדיברה היום, שכתבה, אני מצטט: 'אולי ברצח נתניהו יהיה יום חופש'. את ההסתה יש לגנות מכל כיוון וגם את הצביעות", אמר ראש הממשלה.