קידום אתר
קידום אתרצילום: pixabay

אחרי הכל, כבר השקעתם באיפיון, בניית אתרים, עיצוב ותוכן, אז חבל שהאתר יעמוד שומם מבלי שאף אחד יראה אותו. אבל איך מביאים את הגולשים? איך גורמים להם להיות מודעים לקיומו של האתר? התשובה לכך פשוטה: קידום האתר בגוגל.

קידום אתרים: למה צריך את זה

בראש ובראשונה, קידום אתרים בגוגל יכול לסייע להגדלה משמעותית של מספר הגולשים שמגיעים אל האתר שלכם. זאת משום שרוב הגולשים שמחפשים דבר מה בגוגל נוטים להקליק על תוצאות החיפוש המופיעות בעמוד התוצאות הראשון ולא ממשיכים הלאה, כך שאם האתר שלכם מופיע בעמוד השני או השלישי של תוצאות החיפוש – אתם חייבים לעשות פעולות קידום אתרים על מנת להביא אותו אל העמוד הראשון.

אבל יותר מהגדלת תנועת הגולשים לאתר, לקידום אתרים יש יתרונות רבים נוספים שיכולים להועיל לאתר שלכם. הנה כמה מהם:

  • יתרון בתחרות: ככל שהאתר שלכם יופיע במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך סביר יותר שהגולשים יקליקו על התוצאה שלכם ויגיעו אליכם; מכאן שככל שיהיו יותר עמודי מתחרים מתחת לתוצאה שלכם, כך היתרון שלכם על פניהם יהיה גדול יותר; בפרט אם תשלבו תהליך קידום אתרים אורגני עם קידום ממומן שבמסגרתו האתר שלכם יופיע הן כמודעה ממומנת והן בין תוצאות החיפוש האורגניות.
  • קשרים והזדמנויות: חלק מתהליך קידום אתרים כולל שיתופי פעולה שמטרתם לייצר פרופילי קישורים איכותיים בין אתרים שנמצאים בענף דומה או משיק. לפיכך, קידום אתרים יכול לסייע לכם להרחיב את הקשרים שלכם עם גורמי מפתח בענף בו אתם פועלים, דבר שעשוי להתברר כנכס יקר ערך בעתיד.
  • קידום אתרים לוקאלי: כיום ניתן לבצע חיפוש בגוגל ממכשיר נייד בהתבסס על מיקום, מה שאומר שגולש יכול לחפש אתכם באיזור גיאוגרפי נתון, למצוא את האתר ולהגיע אליכם, פיזית, על מנת לבצע רכישה.

סיכום

קידום אתרים נושא בחובו יתרונות נוספים, אולם המסקנה ברורה: אם אתם רוצים להפיק את המירב מן האתר שלכם, אל תיתנו לו לעמוד שומם מבלי לעשות דבר – אלא השקיעו בקידומו וראו כיצד מספר המבקרים באתר עולה.