דרובלס וחגואל
דרובלס וחגואלצילום: רויטל טודרס-רגעי קסם

מתתיהו (מתי) דרובלס, חבר כנסת לשעבר ויושב ראש מחלקת ההתיישבות של הסוכנות היהודית שפעל רבות לפיתוח מפעל ההתיישבות ביו"ש, הלך לעולמו בגיל 87.

ביום חמישי האחרון קיבל דרובלס אות הוקרה בכנס עולים של הליכוד העולמי ובית״ר במלון פלאזה בנתניה.

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית, ספד "דרובלס הוא דוגמא נפלאה של ציוני אמיתי שנלחם על המולדת. כי מי שחווה את השואה האיומה ושרד בכל כוחו על מנת להגיע למחוז חפצו ואף שרת בתפקידים משמעותיים על מנת שכל אחד ואחד מאיתנו יהנה מחבל ארץ כה יפים שהוא בילדתו לא זכה".

"דרובלס הוא ארץ ישראל היפה. מלח הארץ. בית"רי ברמ"ח אבריו. זכינו בשבוע האחרון לתת לו כבוד אחרון באות הוקרה בכנס שמשמעתו מאוד זהה עם דרובלס, עלייה לארץ ישראל".

חגואל הוסיף "אנו נלמד את מורשתו של דרובלס וניקח איתנו צעדה לדרך עוד דוגמא על הדמויות שנלחמנו בעל כורחם שתהינו לנו מדינה כמו מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

דרובלס עלה לישראל בשנת 1950, החל את פעילות הציונית כקצין שלטון בית"ר ופעל במחלקת ההתיישבות של תנועת החרות. הוא כיהן כיושב ראש משקי חירות בית"ר והוביל את פעילות התנועה בהקמת שבעה יישובים חדשים באזור יהודה ושומרון.

לאחר תקופה כחבר כנסת מונה לראש החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית. הוא כיהן כנגיד חברת אוצר התיישבות היהודים, חבר הנהלת יד ושם, ויו"ר הארכיון הציוני המרכזי. בשנת 2011 הדליק משואה בטקס הדלקת המשואות של יום העצמאות.

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מסר ״‫משתתף בצערה של משפחת דרובלס, על מותו של חבר הכנסת לשעבר מתי דרובלס, מעמודי התוך של ההתיישבות בארץ ישראל ודמות מובילה בתנועתנו, תנועת הליכוד. יהי זכרו ברוך״.

ראש ההנהגה העולמית של בית"ר, עו"ד נריה מאיר, ספד גם הוא: "מתי דרובלס היה הסמל הכי מובהק של איש עשייה בית"רי. לא היה אדם שטביעת ידיו בהתיישבות ביהודה ושומרון היה כה חזק כמו מתי דרובלס. מעשיו ופועלו חרוטים לעד בזיכרון האומה. תנועת בית"ר תמשיך לחנך לאורו''.