מרצ נגד מארגני העצרת: ניצחון להסתה

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, תקפה בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה של מרצ את מארגני עצרת הזכרון לרבין.

זנדברג טענה כי הדרה של מרצ מעצרת רבין היא קו אדום וניצחון להסתה: "שיהיה ברור – הדרה של מרצ מככר רבין היא ניצחון להסתה ולסתימת הפיות. זה קו אדום למחנה השלום".

"הידברות – כן. דמוקרטיה – בוודאי. הרחבת השורות – אנחנו בעד. אבל לא במחיר הדרת השותפים המרכזיים לדרכו של רבין. לא במחיר השתקת הקול החד והברור ביותר במחנה השלום", טענה זנדברג.

זנדברג סיפרה על הדיל שהוצע לה על מנת שמרצ תוזמן לעצרת: "מרצ היא שותפה מרכזית לא רק למורשת רבין אלא היחידה היום שנושאת בגאווה את המורשת. כדי להחליק את השתתפותה של מרצ הוצע לי בימים האחרונים דיל. מרצ תשתתף רק אם תנאם גם איילת שקד או דמות בכירה מהימין המתנחלי".

"כאילו לומר – רק אם חוקי נאמנות, צנזורה וקיצוץ כנפי בית המשפט, ההתנחלות וצמצום הדמוקרטיה תקבל במה – רק אז נוכל לשמוע גם את מסר השלום", הוסיפה.

זנדברג פנתה באופן ישיר ליו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי: "התבלבלתם. אני רוצה לומר לחברים שלי במחנה, מארגני העצרת. במפלגת העבודה ובחברה האזרחית, את השאיפה לשלום לא מאזנים עם השאיפה למלחמה, את האמונה בשוויון בני האדם לא מאזנים עם גזענות. את הדבקות בשלטון החוק לא מאזנים עם מי שקם לרסק את מוסדותיו ואת קורבנות ההסתה לא מאזנים במסיתים. בטח שלא בעצרת רבין".

מתנועת דרכנו המארגנת את העצרת נמסר, "תמר זנדברג ומפלגת מרצ מוזמנים בהחלט כמו כל עם ישראל לעצרת לזכרו של רה"מ יצחק רבין ז"ל, ב-3 בנובמבר. רשימת הנואמים תפורסם בצורה מסודרת אחרי שתקבע".