יש קווים אדומים. נתניהו וטראמפ
יש קווים אדומים. נתניהו וטראמפצילום: עמוס בן גרשון, פלאש 90

סגנית שר החוץ מתייחסת בראיון ליומן ערוץ 7 לדיווחים לפיהם בכוונתו של נשיא ארה"ב להפעיל לחצים דומים לאלה שהפעיל כלפי אבו מאזן גם כלפי נתניהו.

"מהיום הראשון שהממשל הזה נכנס הבהרנו את הקווים האדומים שלנו בכל הנוגע למו"מ עם הפלשתינים. הייתי שותפה לחלק מהשיחות האלה. התנחלויות זה קו אדום. לא נפנה אף יהודי מביתו. רעיון העקירה או נסיגה משטח לא יחזור על עצמו. בנוסף, אנחנו ממשלה שמתנגדת לרעיון המדינה הפלשתינית. אחרי נאום בר אילן וההשלכות שלו אפשר לומר שממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדות למדינה פלשתינית. זה רעיון שמסכן את מדינת ישראל".

"הבהרנו לאמריקאים שכל הסדר צריך לכלול קודם כל את הפסקת הטרור. הרש"פ במשבר הנהגה עמוק. מנהיגות אבו מאזן תומכת טרור וקיצוניים גוררים את אבו מאזן לתחרות עם חמאס מי יפעל יותר נגד ישראל, יש הנהגה שלא מחוברת לעזה ואבו מאזן מונע מהעזתים לקבל סיוע בינלאומי מטעמים פוליטיים. בתוך כל זה בצד שלנו אנחנו מבהירים שפנינו לא לפינויים ולא למדינה פלשתינית וכל הרעיונות האלה יורדים מהשולחן הבינלאומי", אומרת חוטובלי ומציינת כי אל מול רעיונות העבר פועלת הממשלה להציג לממשל האמריקאי חלופות מתאימות יותר למציאות הנוכחית במזרח התיכון, כדוגמת רעיון האוטונומיה.

"נמשיך בפיתוח ההתיישבות היהודית באזורים שאנחנו קשורים אליהם 4000 שנה ומי שרוצה לחיות בשלום יוכל לעשות זאת", דברי סגנית השר וכשהיא נשאלת אם הדברים מקובלים על משל וטראמפ היא אומרת: "הממשל הזה מבין שתכנית שתי המדינות לא עבדה במציאות, והעובדה שהרבה שנים הלכו בנתיב ששם את ירושלים על שולחן הדיונים וטראמפ הלך בכיוון אחר ואמר שישנה מציאות שירושלים בירת ישראל ואנחנו מכירים במציאות ומתחילים לגעת בליבת הסכסוך שהיא ירושלים".

על דבריה אלה אודות ירושלים נשאלה חוטובלי לדעתה אודות הדיווח על חשש ישראלי מהכרזה אמריקאית על מזרח ירושלים כבירה פלשתינית. "אני לא מכירה את זה ולא רואה שום סיבה שטראמפ יתגמל את הפלשתינים על סרבנותם האינסופית להיכנס לדיונים ומשא ומתן. הם מפנים עורף לאמריקאים. למה שיתגמל אותם? חשוב לזכור את מהלכיו של טראמפ, הוא מפסיק את הכספים לאונר"א, הוא טוען שהפלשתינים מממנים טרור ומקזז כספי טרור מהתמיכה האמריקאית. אני לא רואה שטראמפ מחפש איך לתת להם מתנות".