מושל מדינת ניו ג'רזי, פיל מרפי ורעייתו במנהרות הכותל

מושל מדינת ניו ג'רזי, פיל מרפי, יחד עם רעייתו תמי, ביקרו היום (שלישי) במנהרות הכותל במסגרת ביקורם בישראל.

במנהרות הכותל התקיימה אזכרה לאדוארד בראון סניידר, חותנו של המושל אשר נפטר ביום שישי האחרון בגיל 90. הביקור נמשך כסדרו בהוראת סניידר, אביה היהודי של רעיית המושל, שביקש להמשיך את הביקור בישראל ורק בסיומו לחזור לניו ג'רזי לערוך את ההלוויה.

תמי, רעיית מושל ניו ג'רזי, סיפרה על שיחתה האחרונה עם אביה, שבה הפציר: "את חייבת לסיים את המסע הזה, יותר מהחשיבות הכלכלית של הביקור, הוא בעל חשיבות לעולם". המושל הדגיש "עם לב שבור ודמעות בעינינו, נקדיש את נוכחותנו בארץ הקודש לזכרו".

מושל ניו ג'רזי בכותל המערבי

מוקדם יותר היום נפגשו מושל ניו ג'רזי ורעייתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו, ערכו ביקור מיוחד ביד ושם שכלל הנחת זרים, לאחריו הגיעו לכותל המערבי, שם נערכה תפילה מיוחדת והנחת פתק בין אבני הכותל.

הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, מלווה את בני הזוג בביקורם בישראל, כחלק מהמשלחת הכלכלית הראשונה בראשות מושל מדינת ניו ג'רזי שנועדה לחזק את הקשרים הכלכליים, הטכנולוגיים, המסחריים, האקדמיים והפוליטיים בין מדינת ניו-ג'רזי למדינת ישראל.

''אני משתתף בצער משפחת המושל על מות יקיריהם", אמר דיין. ''אהבתו של אדוארד לישראל והעובדה שהביקור נמשך למרות הכל, מבטאים את הקשר ההדוק בין הקהילה היהודית בארה"ב למדינת ישראל ואת המחויבות ההדדית בין מדינת ישראל לארה"ב''.

לסיכום המשלחת, הקונסול הוסיף "מדינת ניו ג'רזי ממלאת תפקיד חשוב ביחסי ישראל-ארה"ב, אני מסכם ביקור מוצלח שיניב את פירותיו לכלכלה הישראלית, לחינוך וליחסים הבינלאומיים".

דני דיין על הביקור של המושלאלירן אהרון

ראש הממשלה בפגישתו עם מושל ניו ג'רזילע"מ