ליישם את מתווה הכותל. אדלשטיין
ליישם את מתווה הכותל. אדלשטייןצילום: דוברות הכנסת

יו״ר הכנסת נאם הערב (שלישי) באירוע שנערך במשכן הכנסת לכבודם של 700 ראשי הפדרציות היהודיות במדינות צפון אמריקה שהגיעו לועידה בישראל וקרא ליישום מתווה הכותל.

"יש להגביר את המאמצים ליישום מתווה הכותל. יישום המתווה יהפוך את אחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי גם לסמל לאחדות העם", אמר אדלשטיין.

אדלשטיין ציין בנאומו בפני האורחים, "יש תחושה שהקשרים החזקים עם הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, מתפוררים. מה שפעם היה מובן מאליו, לא מחזיק עוד. יהודים בישראל ובתפוצות חשים ניכור זה כלפי זה. נושאים שאיחדו אותנו פעם, מפרידים בינינו היום".

בהקשר זה התייחס אדלשטיין לחקיקה בכנסת שנתפסת לעתים כ'מאיימת על הדמוקרטיה' ובפרפרזה על משפטו של הסופר האמריקני מרק טווין אמר, "השמועות על 'מותה של הדמוקרטיה הישראלית' מוגזמות למדי. הדמוקרטיה הישראלית חזקה ותוסיף להיות חזקה, שום חקיקה לא תיצור אזרחים מסוג ב' או דומה לכך".

"מאוד מצער אותי שהדיונים על ישראל ועל הציונות הפכו לרגישים וכואבים כל כך, עד שהם בגדר טאבו. זה פרדוקס", הוסיף אדלשטיין, "עומדים בפנינו אתגרים חשובים, אפילו מבהילים, בהם יש לטפל. על הממשלה למצוא פתרונות שיישאו חן בעיני כולם, כולל יהדות התפוצות. אנחנו צריכים לדבר. אבל יותר מכך, אנחנו צריכים להקשיב אחד לשני. אנחנו משפחה אחת ויש לנו משימה משותפת".