זעם במרצ
זעם במרצצילום: חזקי ברוך

במפלגת מרצ תקפו הערב (שלישי) את מארגני עצרת הזיכרון לרבין שתיערך במוצאי שבת בעקבות פרסום רשימת הנואמים, ובהם השר צחי הנגבי מהליכוד.

"זיכרון לא קונים בכסף", זעמו במרצ, "גם לא את השלום. מי ששר לצד יצחק רבין את שיר השלום הורחק מהעצרת ואילו מי שעמד על המרפסת והסית יהיה שם".

"מכיוון שלא פורסם שם המנחה אנחנו מקוים שזה לא יהיה איתמר בן גביר. את הסמל כבר יש לו", הוסיפו במרצ.

מוקדם יותר הערב פורסם כאמור כי השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי ינאם במוצאי השבת הקרובה בעצרת הזיכרון המרכזית לראש הממשלה המנוח יצחק רבין שתתקיים בכיכר רבין.

נואמים נוספים בעצרת יהיו ראש האופוזיציה ציפי לבני (המחנ"צ), יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ויו"ר סיעת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד.

מלשכתו של הנגבי נמסר, "השר צחי הנגבי נענה בחיוב להזמנת תנועת 'דרכנו' לנאום בעצרת ויגיד את דבריו בעצרת עצמה".

פולי ברונשטיין מנכ"לית תנועת דרכנו המארגנת את העצרת השנה מסרה, "העצרת תעמוד השנה כנגד הפילוג וההסתה בישראל ובקריאה לשיח פוליטי ציבורי נקי, במיוחד כעת, כשאנו עומדים בפני תחילתה של שנת בחירות".

"אנו למודי ניסיון לדעת כי התקופה שקודמת ליום השנה לרצח היא טעונה ורגשית, אך יום השנה לרצח אינו שייך למחנה פוליטי אחד. הלקחים מהרצח חייבים להיות משותפים לכל חלקי החברה הישראלית כמו גם זכרו של יצחק רבין כאדם, מנהיג וכדמות בלתי נפרדת מההיסטוריה של מדינת ישראל. על כן, בעצרת ינאמו נציגים מימין מרכז ושמאל", הוסיפה.