בנימין נתניהו וראובן ריבלין
בנימין נתניהו וראובן ריבליןצילום: קובי ריכטר/TPS

בית הנשיא פרסם חריפה וחריגה לדיווח בעיתון ''ישראל היום'' ולפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את פיזור הכנסת מחשש שנשיא המדינה ראובן ריבלין לא יטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

״קראנו לעומק את הדברים אך התקשינו למצוא מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים״, נאמר בתגובת בית הנשיא.

כאמור, בשל העובדה שנתניהו חושש שהנשיא לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה גם במקרה שינצח, בליכוד מבקשים לשנות את החוק כדי להגביל את שיקול דעתו של הנשיא.

לפי החוק כיום, נשיא המדינה מטיל לאחר הבחירות את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שהינו בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב את הקואליציה, לאחר שנועץ עם כלל ראשי הסיעות המרכיבות את הכנסת החדשה. אותו חבר כנסת לא חייב להיות ראש המפלגה הגדולה ביותר ואף אינו חייב להיות ראש מפלגה.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם מגבש הצעה לשינוי החוק כך שנשיא המדינה יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהינו ראש המפלגה שהצליח להשיג את תמיכתם מספר חברי הכנסת הרב ביותר מבין ראשי המפלגות.