לוחמי צה''ל. ארכיון
לוחמי צה''ל. ארכיוןצילום: דובר צה"ל

במסגרת המרדף אחר המחבל אשר ביצע את הפיגוע הרצחני באיזור התעשייה ברקן, פעלו כוחות מסתערבים של משמר הגבול, המשטרה, שב"כ וצה"ל במרחב העיר טול כרם והכפר דנבה בצפון השומרון.

במהלך הפעילות ובתום קרב יריות עצרו החשודים את הערבי שסייע למחבל הרוצח להסתתר ואף הבריח לו מזון ושתייה אל מקום המסתור.

החשוד נעצר יחד עם כמה חשודים נוספים, והם הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

המחבל הרוצח, אשרף נעאלווה, הגיע לפני כשבועיים למפעל שבו עבד באזור התעשייה בברקן ולקח אזיקונים מהמחסן בטענה שבכוונתו לתקן את החשמל במשרד. לאחר מכן, כפת את קים יחזקאל-לבנגרונד ז"ל, אם לתינוק בן שנה וחצי מראש העין, ורצח אותה ואת זיו חג'בי ז"ל מטווח קצר ופצע אישה נוספת.

נתינת צו הריסה לבית המחבל שביצע פיגוע בברקןדובר צה"ל

הוריהם של קים יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד שיגרו אתמול מכתב לראש הממשלה נתניהו שבו הם דורשים להרוס לאלתר את בית המחבל שרצח את ילדיהם ועדיין מסתובב חופשי.

במכתב ששיגרו ההורים לראש הממשלה נאמר כי ''לפני שבועיים מחבל נפשע חלאת אדם רצח את שני ילדינו קים יחזקאל וזיו חג'בי. למחבל לא היתה בעיה כלכלית, הוא הועסק במפעל שבו עבדנו ילדינו וחי ברמת חיים גבוהה מאוד.

''במקום להעביר את זמנו בעבודה הוא לא הגיע לעבודה שבועיים שלמים שבהם תכנן בקפידה כיצד לרצוח יהודים חפים מפשע, יהודים שעבדו איתו במשך חמישה חודשים באותו מפעל''.

ההורים השכולים מתארים במכתבם כי המחבל הוכיח את אכזריותו הרבה בכך שכפת את אחת מקורבנותיו, קים, ירה בה למוות ולאחר מכן פנה לכיוון המשרד של זיו ורצח גם אותו. ''לאחר הפיגוע, לצערנו, הצליח המחבל לברוח ואנחנו מחזקים את כוחות הביטחון ומאחלים להם שימצאו במהרה את המחבל ויחסלו אותו.

ההורים מוחים על העובדה שצה''ל בוחן את ההתנגדות שהגישה משפחת המחבל להריסת ביתה, ''ראש הממשלה, זה מבחינתנו תקיעת סכין בגב. אין זכות לאף אחד שלוקח חיים של מישהו אחר בכוונה מוגדרת, לקבל אפשרות להביע דעה או איזו מחשבה שיקבל איזו שהיא במה לבקש שלא יהרסו את ביתו.

''הריסת הבית הוא המינימום שבמינימום שצריך לעשות בשלב השני אחרי הריגת המחבל ולשלוח את המשפחה הגרעינית שממנה הוא יצא - במשאית לעזה. המחבל לא שאל אף אחד אם לרצוח ואת מי לרצוח כשהגיע למפעל. מתנהגים עם משפחת המחבל בכפפות של משי. אותה משפחה מסרבת לגנות את מה שעשה הבן החלאה והשפל שלהם.

"אנחנו דורשים ממך שתתערב באופן אישי ותורה למערכת הביטחון להרוס באופן מלא ומיידי את כל בית המחבל", מוסיפים ההורים השכולים במכתבם לנתניהו.