נהג
נהגצילום: ISTOCK

נעמה זרביב, יו"ר ארגון "שוברות שוויון", מברכת בערוץ 7 את הממונה על שוק ההון ד"ר משה ברקת שהחליט להעסיק נהג צמוד ולא נהגת, וספג מתקפה על כך מארגוני הנשים.

"הוא פעל בצורה נכונה ואני קוראת לכל הגברים והנשים לשמור על שלמות המשפחה ולנהוג כמוהו. אין כאן פגיעה בשוויון, כל אישה יכולה להיות נהגת, אבל ברור שנהג אישי זה לא כמו נהג מונית, כאן מדובר על הרבה שעות ביחד וטבעי שיתפתח קשר אישי ורגשי".

זרביב אומרת שגם אישה לא צריכה לקחת גבר כנהג אלא רק נהגת אישה, "אני לא הייתי לוקחת נהג אישי. אנשים נשואים שערך המשפחה חשוב להם צריכים לחשוב פעמיים אם הם רוצים לשהות במחיצת בן המין השני במשך שעות ארוכות.

"לא היינו רוצות לראות את הגברים שלנו נמצאים עם אישה לבד בחדר סגור, לא בלילה ולא ביום. לא היינו רוצות להיות בעצמנו עם מנהל או קולגה בשעות הקטנות של הלילה עם דלת סגורה במשרד, או בנסיעות ארוכות. לא משום שאנו חוששות מהגברים אלא כי אנו מכבדות נשים ומכבדות את ערך המשפחה .יש מקום להחזיר את ערך המשפחה לסדר היום הציבורי" .

זרביב סבורה שמשה ברקת צריך להיות מודל לחיקוי, "אם מישהו בוחר שלא להיכנס למצבים אינטימיים עם נשים יש להעריך אותו על כנותו ועל רצונו לשמור על משפחתו ולכבד את בקשתו. לא כי הוא פוגע בנשים, אלא דווקא משום שהוא מכבד אותן.

"ישנן סיטואציות המזמנות שיחות אישיות ואינטימיות, ישנם מצבים המביאים לקשר קרוב, קשר רגשי שאינו מסתכם בקורקטיות עניינית. נהג אישי, בשונה מעבודות אחרות, צמוד למעסיקו שעות ארוכות. זו אינה עוד נסיעה מזדמנת, אלא יחסים ארוכי טווח המזמנים שעות רבות של קירבה. במצב של משפחה שמחכה להם בבית, הקירבה הזו לא במקומה.

"גישה זו, המבינה כי לגבר נכון שיהיה נהג ולאישה נהגת, מכבדת נשים. גישה זו מאפשרת הן לגברים והן לנשים, להגיע למיצוי עצמי ולתרומה לחברה, ללא חשש בפגיעה בערכים אחרים, חשובים לא פחות".