ארי נשר (במרכז) עם הוריו
ארי נשר (במרכז) עם הוריוצילום: רפי דלויה

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד יצחק אספה, הכדורגלן שדרס את ארי נשר ז''ל ונמלט מהמקום.

אספה מואשם בנהיגה בשכרות, הפקרה, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

לפי כתב האישום, ב-24 בספטמבר הגיע אספה למועדון "לייטהאוס" שבנמל תל אביב על מנת לחגוג את יום הולדתו של חברו. במהלך שהותו במועדון צרכו אספה וחבריו משקאות אלכוהוליים ובהם 3 בקבוקי וודקה מסוג "פינלנדיה".

בהמשך הלילה, החליטו אספה ושני חבריו לעזוב את המועדון ולנסוע למסיבה נוספת ברח' בן אביגדור שבדרום תל אביב, כאשר אספה עזב את המועדון ברכבו ואילו שני חבריו ברכב אחר.

סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג אספה בשד' רוקח בתל אביב-יפו, מכיוון מערב לכיוון מזרח, לעבר צומת הכניסה לחניון "רידינג", בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קמ"ש, אף כי מדובר בדרך עירונית שהמהירות המותרת בה היא 50 קמ"ש.

באותה עת, רכב קטין יליד 2001 על גבי אופניים עם מנוע עזר, כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי נשר ז"ל. הקטין רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של אספה ולפניו במהירות של כ-25 קמ"ש.

בשלב מסוים, כשרכבו של אספה היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה ואספה התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב הקיה. כתוצאה מהתאונה הועפו המנוח והקטין בעוצמה מהאופניים והמנוח הוטל למרחק של כ-23 מטרים ממקום התאונה.

לאחר התאונה וחרף תוצאותיה, המשיך אספה בנסיעתו, כאשר מספר שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים לפני צומת הרחובות שד' רוקח ואבן גבירול. אספה עצר את הרכב לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית למרחק קצר, עצר בשנית ואז נמלט מן המקום לכיוון רח' בן אביגדור, וזאת מבלי שעמד על תוצאות התאונה או הושיט כל עזרה למנוח ולקטין, אשר שכבו פצועים במקום.

במהלך נסיעתו התקשר אספה לחברו ארבע פעמים, כשהוא שרוי בלחץ. בתחילה אמר כי הוא חושב שיש לו תקר בגלגל ובהמשך אמר כי הוא "פגע במשהו והמשיך לנסוע". עוד בהמשך, אמר אספה כי עיניו נעצמו, הוא הרגיש שפגע בדבר מה – אך המשיך בנסיעה.

בהמשך הלילה ביקש אספה מחברו להתקשר לחברת "אלדן", למסור למוקדנית כי רכב הקיה היה מעורב בתאונה ולבקש כי יגיע גרר על מנת לקחת את רכב הקיה למוסך, וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי.

בשלב מסוים החליטו אספה וחברו לנסוע לכיוון נמל תל אביב על מנת לנסות ולאתר את מקום התאונה בה היה מעורב. בהגיעם למקום התאונה, הבחינו בכוחות המשטרה וכן בחלקי רכב הקיה אשר היו פזורים במקום וחרף זאת, אספה לא פנה לכוחות המשטרה אשר היו במקום, אלא חזר לרח' בן אביגדור על מנת להמתין לבואו של הגרר.

בסמוך לשעה 5:20, הגיעו לרח' בן אביגדור שוטרים אשר ביצעו סריקות באזור לאיתור הרכב אשר נראה נמלט ממקום התאונה. כאשר הבחינו בנזקים שנגרמו לרכב הקיה, שאלו השוטרים את אספה לפשר הנזק והוא השיב בכזב כי הנזק נגרם בעת חניית רכב הקיה ברח' בן אביגדור כאשר הוא עצמו שהה בתוך המועדון, ואף טען בכזב כי חברו היה זה שנהג ברכב.

כתוצאה מהתאונה, נגרמו לנשר חבלות קשות, הוא פונה לבית החולים ובהמשך נפטר. לקטין נגרמו חבלות והוא פונה לבית החולים. יצוין כי בעניינו של הקטין אשר היה מעורב בתאונה טרם התקבלה החלטה ועניינו נבחן בפרקליטות.