צפו: הגשר הימי הגדול בעולם נפתח בסין, והוא אפילו מודד עייפות

בסין, אוהבים ליצור כל דבר בגדול. לאחר שנים של בניה מאומצת, נפתח השבוע הגשר הימי הגדול ביותר בעולם, והוא גם בודק כמה אתם עייפים

מתנאל ראט , ט"ו בחשון תשע"ט

פלא הנדסי או סתם בזבוז כסף?
פלא הנדסי או סתם בזבוז כסף?
צילום: iStock

אחד מהמאפיינים המזוהים ביותר עם סין הוא הגודל. האוכלוסיה העצומה, השטח הגדול והייצור ההמוני, מעכשיו, הם יכולים להתהדר גם בבניית הגשר הימי הגדול בעולם.

הגשר, שאורכו 55 ק"מ, מוגבה מקרקעית הים בעמודי ענק ומחבר בין הונג קונג לחצי האי מקאו הנמצא בשטח סין. בניית הגשר התחילה כבר לפני 9 שנים אבל בגלל בעיות תקציביות ובטיחות (מוות של פועלי הבניין שעבדו עליו) הפתיחה נדחתה עד השבוע. הגשר העצום בנוי מ400 אלף טון פלדה, ועובר גם דרך שני איים מלאכותיים ענקיים, בגודל 100 אלף מ"ר, המקושרים במנהרה תת קרקעית העוברת מתחת למים.

יצרני הגשר הוסיפו גם טכנולוגיה שאמורה לסייע לאתר נהגים עייפים. הגשר מרושת לכל אורכו במצלמות הבודקות האם הנהגים מפהקים ובאיזו תדירות. נהג שנתפס מפהק שלוש פעמים בפרק זמן של עשרים דקות- מוגדר כנהג עייף ו"מצלמת הפיהוקים" תזעיק את האחראים.

אבל, לפני שאתם טסים כבר לסין לראות את הפלא הזה- כדאי לדעת שצריך להשיג אישורים מיוחדים בשביל להשתמש בו. למרות שחלק ניכר מעלות הגשר נבנה מכספם של תושבי הונג קונג, רק מי שתורם כספים גדולים לארגונים סיניים או בעל משרה בכירה בסין, רשאי לעבור בגשר.

בעיה נוספת הקיימת בגשר היא כיון הנסיעה. בעוד שבהונג קונג הנהגים נוסעים כאשר הם בצד שמאל, בסין נוהגים בצד ימין. על מנת לפתור את הבעיה מתכנני הגשר הוסיפו איזור ריק שבו המכוניות יוכלו להסתובב סיבוב מלא ולהגיע לצד הנכון.

לא ברור כל כך למה יש צורך בגשר כה עצום כאשר רק אנשים מועטים יכולים לנסוע בו אבל בינתיים אפשר להתרשם מהפלא ההנדסי המדהים:



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!